04 October 2011

Popia Kiddos Size

Assalamualaikum..Salam Sejahtera..Salam Bahagia..Salam Ceria..Hai Semua

Bosan makan mushroom sosej dengan sos cili..sengaja berkretip dalam masakan..ecehhh..macam haper je kan..

hehhee..kebetulan,kulit popia ade lagi kat dalam peti es tu..hmm ape lagi...buat le popia berintikan mushroom sosej & carrot..

jom layan resepi dulu:..

sosej
carrot
serbuk lada sulah..
kulit popia di potong 3segi..

caranya:..
sosej di belah 4 (sosej yang pendek tu)..kalo panjang pun buleh..
carrot disagat halus & digaul bersama serbuk lada sulah secukup rasa..
letakkan sosej tu kat kulit popia tu..letak gak carrot..
gulung & sedia digoreng setelah minyak panas..

tara...

*


*


*

kecik cumel je size nye ni..sekali aku ngap je..hehehe...

rayyan makan cicah sos tomato..layan....

da daaa.....

7 comments:

AzaLea said...

dap nyer... sgt kreatif ok..

AzaLea said...

dap nyer... sgt kreatif ok..

Mak Izz said...

nape nama popia inti mushroom sosej & carrot. mana mushroom nyer?

watyz said...

potong 3 segi besar ke kecik??

ummirayyan said...

Lwa:..tau la sedap..sampai 2 kali ko comment eh..hehehe..kreatip si kidal..jadi la..

ummirayyan said...

mak izz:..owh..kompius ehh..sosej tu aku amik yang perisa mushroom..karot je aku sagat kasi haluih..

ummirayyan said...

watyz:..kalo kulit popia ko besar, 3segi dia besar la..seswai utk sosej yang panjang tu..aku nye yang coktail sosej tu jer..belah 4..kecik le jadinye..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails