12 February 2011

::Wonderland Melaka::

ok la..kebelakangan nih memang akan citer pasal jalan jalan makan angin je la eh..jangan jeles ok..entry pasal BF ke..masak memasak ni ditunda lu yer..nanti ai rajin ai hapdet pasal tu okey..balik je dari Langkawi..aku & en suami terus balik Melaka untuk jumpe anak terchennta...

CNY ritu mesti la balik melaka kan..kitorang cuti advance sebab..Hari Wilayah selasa tu..so kitorang cuti Isnin & Rabu..terus dapat seminggu coti...walllaaawehh...berjimba jimba le kitorang..

memang da plan dari KL lagi..dari besday rayyan lagi..dari annyversary lagi..cehhhh....hehehee...nak/kene celebrate la..acara wajib tiap tiap special date hyeee..so kitorang decided ke Wonderland Melaka..

guide skit utk sape yang nak g tapi takder en Gogopal tu..(GPS akak aku nye brand le..)..dari tol Ayer Keroh tu terus je..jangan gatai nak belok kiri ke kanan ke kang sesat korang yang susah...lepas je Taman Mini Malaysia sebelah kiri tu..ader traffik light..korang masuk kanan okey..terus je dalam 700m masuk simpang ke kanan..hmm sampai le..sebelum masuk tu sila la bayar dulu yer..kanak2 bawah 90cm free..so rayyan free r..mak pak RM26 sorang..tok nenek..(atas 55 thn) RM15...hmm pastu mandi le puas puas eh...

sampai je kat tempat mandi tu..aku cam rase nyesal skit r..sebab si baby bujang a.k.a rayyan aku tu melalak tak sudah..takut kan air tu..adusss...bowink la rayyan nih..ummiwalid nak bersuke ria rayyan nangis lak..pelik betol aku..kalo mandi kat uma..siap berpakse soh kuar..nih da memang time mandi..ko nangis lak..ape da...

menangis dari mula..
rayyan..muke cuak..
 ngan walid nangis..ngan ummi pun nangis..

 kat Sunway Lagoon tak der pun gelongsor yang leh bawa anak skali..kat Wonderland ader...best..
ok..mood da ok..Rayyan tak nangis lagi..hmm time ni baru la dia happy..pandai pun nak main air tu..siap tak nak balik bebs..
 konon nye cam berenang le tu..eeceehhh..
 tetiba soh bukak baju lak..hmm legam le anak ummi nih..
 da siap siap..jom balik...
 sempat rayyan menguap..
 tq 2 mamat jaga tiket..aku pakse mamat tu amaik gambar kitorang bertiga...
owh..lupe  nak story awal td..makanan & minuman luar tak boleh bawa masuk ok..time nih aku pergi aku bawak bubur rayyan & beberapa ketol cucur..pun siap kene tanye ngan supervisor nye lagi..aku cakap r bby nyer tak kan tak ler..anak saya nih tak makan makanan yang ader kat dalam tu...ecehhh...

hmmm kitorang tak terus balik umah..masih awal..hehehee..terus ke Jusco Bandaraya..celebrate besday rayyan & Annyverssary UmmiWalid... yeayyy...

sampai je Jusco tu ader tarian Arnab..(sebab performer tu pakai kostume arnab)..si rayyan nih seronok..siap tiru le aksi si Arnab tu..
 big clap..best & aku teruja..
 owh..ni yang aku makan..kat Resepi Rahsia..Chicken Chop Cheezy...yummyyy..dap..
 menu wajib en suami kalo ke Resepi Rahsia..Irish Lamb Stew...
 jemput makan yer...
 rayyan mamam roti jer eh..hehehee..sambil tu ummi suap gak triple C tu...
chocolate larva..konon kek celebrate le tu...sedap weh..panas lak tu..
rayyan..nanti da besau amik gambar walid suap ummi lak yer..hehehhee gedikss...

hmm belum CNY lagi yer..so cuti yang berbaki tu kitorang ke Terengganu...next entry la yer..

2 comments:

Mak Izz said...

yeah... nmpk best wonderland melaka. tp problem aku sama la cm ko, izz pn takot air. mslh sket bwk tmpt berair ni. takot x enjoy.

btw lawak giler gmbr ebot berenang di gigi air. wakakak! cian dia kan, nk main air tp takottt.

apepun happy anniversary 2 u & happy bday to ebot! nyumnyum nmpk menu2 kt Resepi Rahsia tu. moga berbahagia hingga ke akhir hayat!

ummirayyan said...

hmm..memang best..kire mini Sunway Lagoon le..cume lom ader indoor games lagi..haah..penakot air la dak ebot tu..besau skit bawak lagi..leh lumbe men gelongsor air tu..huahuahhuaa..

konon2 berjaya berenang le tu..

tengkiu wish 4 me..pe lagi..next celebrate jom..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails