07 February 2011

::Candi Cangkuang::

sah...memang tak leh jadi blogger tegar la aku ni kan..mane tak nyer..banyak entry yang tak di publish on time..asyik di draf ajer..hehehee..penyakit M yang menebal atau kesebukan yang melanda aku sebagai photographer atau ?!!!!!?!!!..ape kah..yang penting..tepuk dada tanye iman kan..hmm aku nih kategoti ape kah?!!hmmm..ok ok..azam baru..pasni aku nak publish atleast 1 entry sehari..boleh?!!yeszzzz..mesti...kawan2 doakan aku berjaya..ceh..macam nak ape je kan..eiii..doa kawan kawan adalah doa yang Allah akan makbulkan tau..

hehheeee..cerita aku bercuti @ Bandung last year tak abis lagi eh..hmm get start..ni hari ke2 kitorang kat sana..pagi2..siap bagai..saparan sampai kenyang siap tapau lagi..terus shoot ke Candi Cangkuang untuk merealisasikan impian en suami melihat candi..yang terletak di Garut Bandung Indon nih..jao gak le..

rayyan dalam van..otw ke Candi Cangkuang tu..
hati ku berbunga riang..samapi gak ke candi nih..masuk kene bayar ok..rp7000 sorang..pastu nak ke candi tu..kene naik rakit..pun kene bayar..tak ingat le bape..sebab ader sponsor yang baik hati..hehheee..terima kasih tuan sponsor..
dalam rakit..pengalaman yang takkan dilupekan..bukan senamg/selalu dapat naik rakit kan..

posing posing dalam rakit..gayat seh...
candi tu ader kat bukit tu..ini la permandangan nyer..cantik sangat..


yeayyy..da sampai...
menapak..mendaki..nak tengok candi..
ini la rupenye Candi Cangkuang tu..
bergambar kenangan..


tak berani nak citer panjang pasal candi nih..aku tak bape minat sejarah..so aku abaikan citer2 asal usul tu..nnt tersalah fakta..abis aku..tapi kat sini ader citer nyer..





kat sana masih menggunakan kereta kuda sebagai pengangkutan awam..si rayyan nih sangat teruja bile nampak kude ke kereta kuda..mesti nak toleh sampai tak cukup leher nak pusing..pastu siap wat gaya menunggang kuda..lengkap dengan bunyi kuda..rayyan..rayyan...
ain n aliya..
klik sini nak tahu pasal Candi Cangkuang ni..
walaupun letih dengan perjalanan yang jauh..tapi ia tidak membosankan..sepanjang perjalanan kitorang di jamu dengan keindahan Maha Pancipta..gunung ganang..bukit bukau..sawah terbentang luas..kehijauan yang menyegarkan...
ps:...tak dapat ke Candi Borobodur..Candi Cangkuang pun jadi la...alhamdulillah..dapat merasa,menikmati keindahan PemilikNya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails