12 February 2011

::Terengganu Ganu Kite::

selepas ke Langkawi..aku ke Melaka..pastu ke Terengganu..cuti cuti malaysia betol kan time Chinese Nu Yer ritu..hmm aku kene publishkan cuti cuti ni sebab Mak Izz kate..asyik cuti cuti obersi je..kalo cuti cuti mesia tak nak lak ko past eh...ishhh Mak Izz..aku tak le macam tu..da memang last yer aku tak coti cuti mesia..so post le coti coti obersi...hehehheee...

hmmm sebenarnye tak terniat pun nak ke Terengganu tu..aku tak bape nak minat ke sana..jao perjalanan nyer tu..drive-benti makan-drive-tak sampai sampai...heheheee..sakit pinggang la weh dok lelame dalam kete tu..camni citer nyer..memandangkan kitorang dioffer oleh abg en suami untuk join naik van yang telah disewa..aku pun sepantas kilat le nak ikut..mane tak nye..dok rilek je dalam van..time benti,makan..naik balik tido..uhhh tak yah nak pikir-penat drive..hehehehheee..best kan...

kitorang gerak khamis pagi..sampai di Kuala Tengganu tu dalam kol 5 weh...huhhhh..leteh..rayyan gud boy..tak meragam bagai...kat sana kitorang dok kat umah sepupu en suami..kat Kuala Tengganu..seronok..makan tanggung..berak cangkung..

Aktiviti sepanjang disana..harus la diisi dengan pengisi yang mantop kan..hehhee..kitorang ke Pantai Batu Buruk..Melepak sampai melepek kat pantai tu..sebab terpaksa menunggu kaum lelaki tu g solat Jumaat..(masjid area pantai)..tapi aku tak le bosan sangat..sebab busy bersembang ngan ipar duai..da penat bersembang bawak lak si rayyan tu jelajah pantai..rayyan nampai pantai je terus cakap aut..aut..mei tu  aut..(laut..laut..ummi tu laut)..dia da biase..tak heran pun pantai ke laut ke..sebab atok nenek nye slalu bawak bersiar kat pantai berhampiran umah tu..
 rayyan ngan walid..puting mesti ader eh...
 ngan ummi lak..
 ape yang same eh?!!
 bersama ipar duai..atam..kaklang..kakngah..abg..nor..huhhh..ramai kan..
 abg acim tobacco wif Nor & bby Bella..(abg encik suami yang stay kat KT)
 aku..rayyan..nor..& bella..(mak buyung tu tangah tunggu hari time nih..kitorang sampai je Melaka..dia selamat melahirkan bby boy..
mesti mau bergambar ngan signboard eh...
 Salsabila Qistina
 puas nak posing kan artis duet nih..akceli ader lagi sorang..tripplet eh..tu lagi liat nak posing..so..artis duet je la ni..
 Faris Ar Rayyan..in gud mood..
 haaa..dapat pun..tapi not in gud pose & gud angle..ai dun loilike...
 bersiar siar..jumpe menara..hmm naik le...
Dari Pantai Buruk kitorang ke Pasar Payang..terkejut cipan aku..maklum le da lame bebenau aku tak ke sana..banyak perubahan seh..siap ader restoren terapung..pastu side walk tu ala ala kat waterfront cam kat Danga Bay tu..pastu depan pasar payang tu ade shop lot yang baru..konon nye peniage peniage kat pasar Payang tu kene meniaga kat shop lot baru tu..tup tup..bile da siap..diorang tak mo pindah..mahal sewa kot...hehheee..so kedai yang ade tak le semeriah mane pun..aku just jalan2..cuci mate..beli le FM utk Mak Izz (BFF) & tshirt Ganu utk rayyan tu..(da memang 1 kewajipan..jalan2 ke mane2 pun mesti kene beli FM & tshirt..

hmm cam tu le rupe nye Pasar Payang yang baru tu..(background le)
rayyan & walid..in gud mood..gud pose..(eh..candid je nih..sbb aku acah acah je nak amik..tup tup kamera on rupenye..snap ajer...
huhhh..lepas mereka mereka itu(ipau duai aku)..sakan membeli belah berbondong bondong kopok segala bagai yang diborong..kitorang pun balik le ke rumah...malam, tuan rumah..buat BBQ..hmm..best..makan sedap..tengkiu tuan rumah..
orang lain sebuk membakar..aku sebuk melayan rayyan..sudahnye rayyan tergolek dok..huhhhuuu..sian anak ummi..ummi tak pegang betol2..
lepas insiden Gedebuk tu...tuan rumah kuar kan kete TOYO nih..best weh kete nih..nak kate skuter..bukan..basikal pun bukan..kete Toyo la..hmm murah seh kete nih..rm50 je..nak je aku sambar 1..buat rayyan main kat umah nenek..tapi van da peno..so kirim je kat ipau tu..kete ni..skali tolak je, terus jalan..just adjust2 stereng je..nak kendalikan pun senang..harus miliki 1..
acara makan makan..BBQ da siap..
hmmm konon lepas makan nak ke Masjid Kristal..down town..hammpehhh..da kenyang..tido le kan..acara wajib...hehheeeee..
pagi esok nye terus bersiap..balik Melaka..sebelum tu..posing ngan tuan rumah..(yang berdiri sebelah aku)
anak buah..ramai lelaki...
terima kasih daun keladi..nextime leh sponsor kami lagi...heheheheeee..perjalanan..penginapan..makanan..semua ditanggung oleh tuan rumah...terima kasih Kak Long Muna...

Jao Perjalanang Luaih Permandanang...kui kui kui....

lepas ke Terengganu aku ke ReUnion Sekolah..kat Melaka jer..pastu terus ke KL..keje keje keje...

hmm..tamat sudah cuti cuti mesia untuk kali nih...

2 comments:

Mak Izz said...

cantik woh psr payang skrg, hebattt. maceh belikan FM utk aku (dan dan BFF) :)

nmpk best je keta toyo tu. nak jgk..nk jgk.. RM50 je kan? smbr 1 weh (pesan kt org ganung)

*inilah rupa adik bradik man raja lawak ye? irassss...

ummirayyan said...

wooo..mau oder kete TOYO ka?!!nnt aku sampaikan pesanan kiriman tu yer..

hmm cantek..tapi tak shoot le gambau nyer..tgh panas belengas..tak koser la aku..

* same eh?!!hehheee...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails