22 February 2011

:: Chicken Pox @ Demam Campak ::

hmm tgk tajuk da tau kan..mesti ade kaitan ngan kitorang..

camni...patut r tadi mak aku tipun gtau my bby bujang tu meragam merengek bagai..kejap kejap cakap mi..mi..mi..panggil aku le tu..siap bagi henpon kat mak aku..konon nak cakap ngan aku le tu..mak aku layan kan ajer..dia tipun le aku..pandai da si bby bujang aku tu cakap..da leh dengar ujung pangkal nye..so bile da bersembang melayan si rayyan tu..aku pun say r bye...dia nangis wehh..sedih gak le aku dengar..

pastu tak bape jam macam tu mak aku tipun lagi..gtau rayyan dedau..(perkataan orang lelame dolu..yang bermaksud hampir2 nak demam..panas ala ala sikit je gituew..)demam rindu tu..asyik sebut mi mi jer..(mak aku kate la)..sure la bertambah sedih aku..da tu aku pun soh r mak ayah aku datang KL..sebab nak tunggu aku yang balik lambat lagi..hmm plannyer diorang datang esok pagi..aku pun suke la..plan macam2 ngan en suami..nak bawa g jalan2 la..g tasek la..nak cium anak ummi puas puas..

tup tup..pas magrib tadi mak aku msg..ar rayyan demam campak..baring je..tapi makan banyak..ape lagi..zappss..aku terus tipun mak aku..huhuhuuu..betul le my bby bujang aku tu demam campak..hmm berjangkit dari Wazif..anak Ateh aku..tak kesah le berjangkit dari sape pun..penyakit Allah Taala nak bagi tak kire siapa kan..aku redha..

hmm..hati ku kini tak keruan..memang nak balik je rase nyer..tapi esok ade ader assignment kat Istana Negara..duty aku lak tu..so tak le nak elak ok..plan yang konon nye mak ayah aku akan datang KL tu terpaksa la ditunda ke tarikh yang tak tau le bile..ecehhh...so..esk memang tak jadi datang le..nak taknak..esok aku kene balik gak lepas keje aku tu siap..& kene la cuti jumaat tu..aduhai..tak leh lame kat sana..ahad keje la pulak..hmmm...tak pe la tu..yang penting dapat bersama rayyan tika dia tak sihat kan..

sedikit info pasal Demam Campak nih..ia adalah salah satu penyakit kanak-kanak klasik. Seorang kanak-kanak atau orang dewasa dengan cacar air boleh mengembangkan ratusan gatal, melecur mengandungi cecair yang kerak pecah dan bentuk. Cacar air disebabkan oleh virus.Leh terus membaca kat SINI.. yer..


jalan jalan berblogwalking..jumpe entry demam campak ini..sian gak tengokkan nyer..huhhh..moga anak ummiwalid tak le seteruk itu yer...


ummiwalid doakan ar rayyan cepat sembuh dari demam campak itu..
"syafakallah syifaan ajilan, syifaan la yughadiru ba'dahu sagaman.."..semoga Allah menyembuhkanmu secepatnya, dengan kesembuhan yang tiada sakit setelahnya..


rayyan..ummi rindu rayyan..ummi sayang rayyan..sayang walid..rayyan kuatkan semangat yer..nnt ummi balik..kite jumpe..





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails