11 March 2011

::MATTA FAIR 2011::

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua

Yuhuuuu..MATTA FAIR atau penuh full name nye Malaysia's 1 Travel Fair 2011..berlangsung di PWTC dari sekarang 11 Mac 2011 hingga 13 Mac 2011 jam 10pg-10malam..

hmm nak cite skit nih..tadi aku & en suami bergegas le jengah ke MATTA FAIR tu..memang dekat sangat da dari opis aku ni ha..memang da plan nak pergi le ke MF ni dari minggu sudah lagi..nak merealisasikan impian en suami aku menyelit jer untuk ke negara idamannyer..

ok..boleh dikata kan kitorang sampai awal..terlebih awal..leh tolong abang kaunter bukak kedai booth le...memang awal..hmm seawal kitorang pun rupenye ade jugak makhluk lagi awal dari kitorang..tengah beratur kat kaunter..oh ye..nak masuk ke MF nih kene bayar tau..RM3 je(ntah paper r..leh kene bayar lak..terkejut gak aku..)..& akan diberi beg yang cantek seperti di bawah nih..


hmm..cite skit pasal beg tu yeh..hehehe..kitorang tak beratur pun..hanya gunakan ekspress pass..gune kan pas keje yang aku ader tu..mujur bawak..(berguna gaks eh..)so tak yah nak beratur pepanjang tu..tak yah nak bayar RM3 tu..siap dapat layanan istimewa lagi..hehhe..ops..tak mo cite pepanjang la..nnt ader orang len kate pe lak kan..

ok...da dengar penjelasan..da amik beg..kitorang pun zassss...hmm ekceli MF ni ada 3 HALL..HALL 1, HALL 2 & HALL 3..sumer nye same je..promote tiket, hotel & pakej syarikat travel diorang tu la..banyak bebs..tak terpergi aku..seingat aku..HALL 1 untuk Domestik nye je..dalam Malaysia la..HALL 2 untuk g obersi..Asia..Indon ke..Bangkok ke..& HALL 3..untuk g obersi gak..Europe..Korea,Japan,Beijing..China..




amoy amoy ni nak promote le tu..

Ya Rabbi..masuk je ke HALL tu..aku terus blank..tak tau nak pergi mane..hmm en suami terus kate..kite takyah nak melenggang kangkung..nak terjah booth2 yang takde kaitan nih..kite g kat yang kite target/plan smalam ok..

hmm..almaklum le nak merealisasikan impian en suami..kene terus ke HALL 3..kitorang pun survey & survey..cari yang Pakej Muslim la eh..hmm ader mahal..ader murah..leteh gak survey mensurvey ni eh..so dapat le survey 4 travel agensi jer..semua nye seswai..yang mahal..dapat le banyak..yang murah dapat le sikit kan..ye la..ukur baju dibadan sendiri..ikut kata hati mati..semua pakej tu aku sangat2 teruja..mula la sikap tamak..sikap tak sabar menyelubungi diri..nak itu la..nak ini la..tak tau nak pilih maner..hmm..da pun decided..hehhee..nak tahu kitorang akan ke mana untuk merealisasikan impian en suami nih..tunggu je entry selanjut lanjut nye eh..tunggu mase je nih..nak countdown pun lambat lagi..

da settle bayar membayar tu..baru leh masuk lucky draw..nasib baik,bertuah le kitorang nih..

hmm..gambar pun tak bape banyak aku shoot..tak lalu r..ramai nau makhluk nye..terjerit jerit..ye la kan..nak promot itu ini..

kesimpulannye..yang aku paham..yang aku tahu..harga di MF ni memang murah..ade diskaun rm400 /couple untuk setiap percutian yang kite nak g tu lagi..aku biase gak online ngan travel agensi ni..memang tak dapat pakej yang kitorang dapat nih..so..korang yang nak bercuti tu..g la survey kat MF nih yeh..siyes murah & berpatutan..

tips:..plan siap siap dari rumah..nak bercuti katner..date nye..bape orang..& bajet..supaya..sampai je sana..korang ada la hala tuju nye tu..tak de la terBLANK macam aku tadi..

chow...

2 comments:

Mak Izz said...

wow ke mana la tu agaknye ye? tersenyum lebar farid kamil. mesti ke tempat lokasi shooting eiffel in love atau tempat madame tussauds ni.

ummirayyan said...

uiiiyaii..memahal nak g situ mak izz oi..

kene kumpul wit lagi le..

ade r..ne leh gitauww...

hmm ko tak nampak keriangan senyum puas kat wajah si FK tu ker..(kat gambar bwh tu..)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails