26 March 2011

::Jumpe Ngan Beauty Consultant::

Assalamualaikum...Salam Sejahtera..Hai semua..

Semalam kitorang berfacial bagai kat opis nih..maklum le lunch time keje gomen ni lame kan..tak tau nak wat pe..aku contact le sorang member nih..dia ni Beauty Consultant dari Mary Kay.....ecehh..

ni la dia beauty consultant tu..cik adeQ hasnida..gebu gebas kan kulit dia...panjang lebau dia beri penjelasan..
 after cleans..gune cleanser produk Mary Kay tu..ni mask lak..sebelah je tau..nak tengok perbezaan nyer..sebelah gune MK..sebelah tak gune..
 hehehe..bukan aku sorang yang join eh..mama jumi & cik adeq Zaret pun join...setelah dianalisa oleh Beauty Consultant tu kulit muke aku dikategorikan jenis kulit kombinasi..kering>>berminyak..berjerawat..so produk yang seswai untuk aku adalah Customize skin Care No 2..produk ni berasaskan botanikal..free fragrance..free chemical..
hmm review skit pasal produk ni walaupun bari skali je aku gune..cleanser nye tak berbuih..ye la kan..free chemical..toner & moisturizer nye lite2 jer..lembut je texture nye..tak berminyak & seswai ngan jenis kulit muke aku..yang paling bes..mask nyer..walaupun baru sekali gune..memang nampak perbezaannyer..muke lebih glow..pejal2 gitew..bijik asam kat muke pun naik tinggi skit..ala ala berseri seri la..hehehe..macam Cik Adeq Zarith tu..muke nye jenis berjerawat..memang ader effek le time dia pakai mask tu..nak tahu..tanye dia sendirik eh..hehhhee..

jeng jeng..selesai sudah sumer ..sempat 1 shoot ngan beauty consultant tu..glowing glowing kan muke..(tapi aku tak suke ngan picca nih..nampak ku gumuk bam bam.)
*

*

*
 memandangkan aku memang cari produk kecantikan macam nih..so aku pun sambar le 1 set yang seswai dengan arge yang berpatutan...cleanser+mask+toner+moisturizer=rm+++

walawehhhh..memang bam bam la aku skang nih kan..huhuuuu..hmm ni gambar lepas 2 kali gune produk tu..best..muke ringan je rase..jalan tengah panas td tak berpeluh2 pun..make up tak caio le..:-)..
hopefully..produk ni seswai berpanjangan le ngan aku..

kenapa aku tak try/survey produk counter ie SKII tu ke..Clinique tu ke..sebab ia MAHAI..pastu aku tak kenai ngan beauty consultant tu..senang nak tibai kalo ade side effek nih..hehheee..

2 comments:

Mak Izz said...

hihi.. aku kelakor la ko letak gmbr sebelah masker sebelah tak tu. cm hantu lak. btw apsal nmpk bambam ni? ntah2 kesan glowy muka tu kut nmpk pipi lebih berisi.

apepun pasni dh makin chantik jgn lupakan aku tau! produk mary kay mahai tp still affordable. skII? smlm aku tgk katalog 1 item je dh RM430. agak2 mampu tak?

rupa2nya hasnida beauty consultantnye ye. mmg dia cantik gebu pon. cm aku. hahahaha. larikkkk!

suka entry ni!

Anonymous said...

weh noks..ko memang..memang gebus..gebas..hahaha..hmm saje je tempek gambao tu..nnt nexttime korang nak wat..tahu le proses nyer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails