16 August 2011

Aku Gagal La wehh....

Assalamualaikum..Salam Sejahtera..Salam Bahagia..Salam Ceria..Hai Semua..

Da lama tak wat entry kan..rindu eh korang kat entry baru aku..ecehh..ader ke nak merindu rindu blog ntah pape aku ni eh?!..hhheee..tak pela kan..sebenarnye, bukan busy di siang hari pun, cume busy di waktu berbuka, iyer la, wat liputan pak pak menteri tu berbuka puasa dengan anak yatim, kaum kerabat, sahabat handai la..malam da penat keje..siang tu tido memanjang la jawab nyer..heheh da macam burung hantu da kan..tak pun,penyakit M di bulan yang penuh barakah ni semakin menjadi jadi..dugaan betol..tu yang tak berupdate update pun entry ni..hehehhee..

hmm..kali ni entry sedih skit tau..asyik entry pasal gumbira ria je kan..nak gak le share cite aku ni..sedih pasal aku GAGAL dalam exam untuk mengupgrade kehidupan keluarga kecil kitorang ni..maklum le, semua da mahal, semua nak berduit..duit tak der, barang pun takder la kan...

huhuuuu...macam mane la leh gagal ni kan..tak tau mane silap nye, rasenye boleh je jawab time exam hari tu..nak kate, usaha..sudah, ikhtiar..sudah...tawakkal pun sudah..da memang takder rezeki kan..aku redha dengan ketentuan Dia..

Gagal kali ni tak semestinye gagal untuk seterusnya kan..korang nak tahu tak, dolu dolu, kalo dapat result yang tak bape nak best je, mesti aku meroyan melalak sakan sampai bengkak2 biji mate tu..tapi  kali ni, aku terima seredha nye sebab aku tahu, Dia Maha Mengetahui..Dia yang aturkan semua ini...semua ini pasti ader hikmahnye..so, aku cool aje la..& sentiasa berfikiran positif..Yakin, suatu hari nanti pasti berjaya..



 "Kegagalan belum tentu kegagalan jika anda tahu niatnya” (DR. Ronald Niednagel)..

12 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

SALAM ROSE..APA KABAR?SEMOGA KEGAGALAN HARI INI TIDAK AKAN MEMATAHKAN SEMANGAT ROSE TUK MAJU KEHADAPAN...

aqishah said...

cuba lagi rose... chaiyokk

ummirayyan said...

kak atie:..hai kak..sy sihat..alhamdulilah..

insyallah..moga moga la kak..

ummirayyan said...

aqishah:..yer..chaiyok..pasti mau cuba lagi..

amiey lee said...

takpa rose..leh cuba lgi..

rose g buka tmpat emy ke? bila?

watyz said...

insyaAllah ko berjaya di kemdian hari. usaha tangga kejayaan... :)

rusna wana said...

semua brg dh mahal..nk memikio pasal duwet ni, boleh nangis di buatnya.. gaji asben yg bersih 4k pun dh cukup - campur duit gaji hakak ni lg..wa wa..duwet..duwet..tak penah nk cukup..sampai bila..? barg smua dh mahal..

ummirayyan said...

amiey:..iyer..ku pasti coba & terusssss mencoba...

smalam berbuka kat sana..event Menteri Tenaga, Air & Hijau..
kenyang...sedap..macam2 ado...

ummirayyan said...

watyz:..moga moge kan..gagal hari ni tak semestinya gagal seterusnya..

ummirayyan said...

kak wana:..iyerr la kan..smue mahal..& semua nya perlukan uang...yang penting diri kite sendiri perlu pandai manage itu uang yer...

Mak Izz said...

nok jgn sedey k. ada la tu rezeki ko kt tmpt lain. x tahun ni, tahun dpn. mana tau? yg penting, kita sentiasa usaha dan mencuba. gagal sekali x bermakna gagal selama2nya. berjaya sekali, x berjaya selama2nya. hah ayat last tu aku tambah sbg pedoman bila dh berjaya esok lusa tulat .... (samb sendiri).

apepun aku sentiasa doakan kejayaan ko dunia dan akhirat :) AMIN..

ummirayyan said...

mak izz:..hmm betol tu..tak le sedih meroyan jer, sentiasa pikirkan mesti ader hikmahnye nih..yer betol, kene sentiasa berusaha & terus mencoba..

mekaseh doakan kejayaan utk aku ni haa...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails