24 May 2011

::1st Time Bancuh Susu Untuk Rayyan::

Assalamualaikum..Salam Bahagia..Salam Ceria..Hai Semua...

Ahad hari tu merupakan pengalaman baru aku..1st time bancuh susu untuk si Rayyan tu..gedik je kan..betol weh..tak tipu..thats was my 1st experience..bancuh susu tepung untuk Rayyan..yesss..susu tepung..

opsss..bagi sesapa yang tak tahu kenapa ia 1st time untuk aku bancuh susu tu..korang jangan salah faham yer..bukan aku nih seorang ummi yang pemalas..@ soh laki yang bancuh @ bancuh siap2 B4 tido ke eh..sebab sebelum ni Rayyan minum susu segar.. yer..susu segar..setelah hampir 2 tahun minum susu ibu yer..

hmm nak cite skit pasal 1st experience nih..hehhee..macam nih..sabtu malam lepas..aku amik Rayyan bawa balik uma..so nak stat bg susu ni kene la time dia tido kan..mamai mamai gituew..mak aku da bgtau..rayyan biase akan minum susu kol 5 pagi..hehehe..betol time tu..dia gerak2 manja gituew..aku tanye..rayyan nak susu eh..dia angguk..hmm aku pun sepantas kilat la. > g dapo > bancuh Susu > goncang2 > masuk bilik > bagi kat dia botol susu yang aku da bancuh tu..hmm dia leh bukak mate..tengok botol susu tu..hehehe..agaknye rasa lain kot..pastu kate anak nie..nak oya..nak oya..(nak soya)..aku cakap soya dabis..ummi lupe beli..ni susu sedap..rayyan minum la..sedap tau..susu kurma..alhamdulillah..Rayyan tak banyak songeh..@ dia memang da lapar..maka, abis la 3oz susu tu..yer..Rayyan hanya minum 3oz skali minum..lege la aku..hati berbunga bunga..

nak iyo ..nak iyo..
hehehe..gedik tak kalo aku kate aku kekok time masukkan susu tepung tu dalam botol..pastu masuk air panas..pastu goncang2 manja gituew..siap bersukat2 le air panas & air sejuk tu..hehhee..1st time seh...kekok betol..akan aku ingat sampai bile2..

akhirnya..minum jua..
time petang dia nak susu..cam biasa..dia akan cakap nak iyo..nak iyoo..(nak milo)..so aku pun tunjuk kotak susu tu..aku kate iyo tak der jual da..kilang nye rosak..yang ada susu kurma nih..sedap tau..Rayyan angguk & rela je..aku pun bancuh..seb baik..dia boleh je nak terima walaupun ambil masa..sayang kamooo..

ok..meh sini aku share skit pasal susu tepung yang Rayyan minum nih..
Susu Ilham yang merupakan Susu Pertama Didunia Mengandungi Terapi 30 Juzuk Ayat AlQuran ..dengan khasiat ...Badam, Kurma, Kismis, Ginkgo Biloba, Maca dan Bunga Saffron/Za'faran. Ia mampu mengubah keseluruhan diri rohani dan jasmani dari ZULMAT kepada NUR anak kita..

ok..tak mo cite panjang pasal susu nih kang jadi entry susu lak kan..cume nantikan produk ini di GengMama Shoppe.. dalam masa terdekat ni yer..

pape pun..ini akan jadikan pengalaman & kenangan yang terindah dalam penyusuan si Rayyan tu..

ps/..dolu2..mase nak bagi susu segar tu..menitik gak air mate nih..ye la..bercerai susu ibu terus..la nih mase bagi susu ilham ni..aku tak sabar lak..ye la..tahu & faham khasiat nye...

2 comments:

Mak Izz said...

mcm menarik. (sambil kira baki $$$ yg ader)

pensil magik said...

napa tak bagis susu badan terus ? ke memamng nak cerai terus ? anak ke2 saya campo susu tepung masa umo setaun ( setaun seblum tu susu badan je).. memang rasa penat sket sebb kena bgn malam bancuh susu .. warghhh nantukkk esok nyer.. hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails