15 July 2011

Ape da jadi ni?!!!

Assalamualaikum..Salam Sejahtera..Salam Bahagia..Salam Ceria..Hai Semua..

hai untie..hai uncle (ade ke uncle yang baca blog ummi saya ni?..eh..ade..ayahchik,ayahngah,ayahlong saya ade gak baca tau)..tengok la bibir saya yang cekci nih..kalah acik Anjelina Jolie tu kan..tatit tau..(sakit)

yeayyy..hari ni saya ambil alih tugasan ummi saya untuk menceritakan segalanya..sian ummi, kalo da balik umah mesti tak menang duduk..ada saja keje dia nak buat..rendam CD lencun yang saya pakai kat taska siang td, bancuh susu/milo/soya yang saya oder, kemas ape yang patot,masak makanan kegemaran walid la..sian ummi kan..banyak keje ummi nak buat..kekadang tu, ummi tak pedulikan saya pun..sebuk sangat buat rutin hariannye tu..tecik ati saya tau..tapi tak pe, setelah disogokkan dengan menan & biskut oreo kegemaran saya..saya leka sambil tengok Baby TV..besh r citer kat situ..baby baby nye citer..ade juga sesi belajar ABC tu..saya suke la..
ok..cepat, sebelum ummi saya datang untuk marah saya yang asyik nak tekan2 keyboard laptop ni, baik saya citer skang..macam ni, saya mesti rasa happy time petang2 sebab nak balik uma dah..masa nak tunggu walid/ummi amik saya kat taska petang semalam, saya ter over esaited..melompat lompat sambil nyanyi enjit temut temut  (ummi kacau la)..saya tersadong kaki saya sendiri..lalu terjatoh..adusss..ape lagi, dengan kuat nye saya menangis kesakitan..iye la, mulut saya yang berputing tu tersembam kene lantai..tatit au..(sakit)..cikgu Chik & cikgu Mala cepat2 dukung saya bawa ke dapur & di bubuh nye ais kat bibir saya ni..lega la skit tatit tu..mujur tak bedayah(berdarah)..cuma melecet akibat dari hentakan kuat dari puting tu kan..

Nasib saya malang semalam, saya jatuh..pastu ummi walid datang amik saya lewat petang..ummi ade keje luar walid kate, walid pulak lambat sebab ader keje yang kene settlekan cepat..saya sedih sangat tau..

masa yang ditunggu pun tiba, walid saya datang & dia terkejut tengok bibir saya..walid tanya cikgu macam mana boleh jadi macam ni, cikgu pun citer la..nasib baik walid tak marah saya..pastu kitorang pun balik la umah..walid banjer beger..tapi saya tak leh makan, takit bibir an..

malam nye pulak, saya suke sangat..ummi balik bawak goodie bag dari tempat keje..ummi pun terkejut sangat tengok bibir saya..siap menitis air mata ummi..saya pun jadi nak nangis sama..tapi saya tahan..bertalu talu soalan ummi tanye kat saya..ummi tanya kat walid..sambil tu ummi sapu minyak gamat kat bibir saya..saya diam aje la sambil selongkar isi goodie bag tu..tak da menan yang besh pun..tak da otomen..cume fail & pen aje yang ade..tak suke la saya..saya sambung main menda lain pulak..

semalaman saya tak boleh tido sebab selsema..menangis banyak sangat ummi kate..sakit bibir pun ye jugak, saya tak leh tido sebab puting takde kat mulut, sakit la..tu yang saya meragam..sian ummi, jaga & pujuk saya suruh tido..ummi ngantuk sangat, iye la kan..penat wat macam2 dari siang..

esoknye ummi cuti..sebab saya demam + batok + selsema..sian kat ummi saya kan..banyak berkorban demi saya..terima kasih ummi..

ok..da la yer untie & uncle sumer, sebelum ummi saya pot pet pot pet bising kan saya..baik saya benti dulu..saya nak sambung untuk aktiviti 'mengemas' saya pulak...

da daaaa..tengkiu untie & uncle sudi baca citer saya...

(kejadian berlaku pada 6 Julai 2011 yang lepas..)

6 comments:

watyz said...

ala hai..sian nye dia..nmpk cam bengkak jer bibir tu..anak2 kan rose. nakal sukar dijangka..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ala,syk iannya..tatit tak?laen kali jgn notty2 lagi tau....Sibbaek ummi bebel cikit jerrrr...

ummirayyan said...

watyz:..betol la tie, tak pasal pasal da terjuih bibir tu..

ummirayyan said...

kak atie:..hmm tatit tau..ummi sy tu da malas nak membebel kot, slalu sangat mbebel kat saya..tu pasal dia bebel skit jer..

Mak Izz said...

ya rabbi... bengkak besau bibir si rayyan ni. kalah bibir angelina joling. sian rayyan sbb:
1) x dpt makan beger
2) x lena tdo mlm sbb selsema
3) selsema sbb byk nangis
4) x dpt isap puting, wuwuwuw...

tumpang sedih bg pihak rayyan. pasni jgn buas2 sgt tau. kesian dkt umi & walid. setitis airmata umi sgt berharga tau!

ummirayyan said...

mak izz:..betol tu..amat berharga..rayyan, pasni ingat yer, tak yah nak buas buas sangat..lasak lasak sangat..wat sakit badan jer nak oi..hmm kan da tak dapat makan segala bagai tu...
ish ish ish....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails