25 April 2011

::Tangs Womens Fashion Workshop::

Assalamualaikum..Salam Ceria..Hai semua..

Sabtu ritu..23hb April tu..aku menggedikkan diri untuk join Tangs Womens Fashion Workshop..kat Tangs Pavilion..hehehe..gedix eh..

Macam ni..aku dapat emel dari Tangs ni pasal invitation ke workshop tu..terbuka untuk diorang yang ade member kad je..untuk menambahkan ilmu mengenai dunia fesyen, so aku pun dengan berminat nye terus la register..opss..tapi setelah mendapat kelulusan keizinan dari en suami yer..

so Sabtu ritu la time nyer..dengan semangat yang berkobar kobar aku pun terkedek kedek pergi ke Pavvy tu..hoo..tak sampai 50 orang pun yang menyertai workshop ni, hanya 4 orang Muslim & hanya aku yang bertudung litup..1st impression!!..woaoww..boleh ke aku nak tergedeiks gediks kat sini..da la ala ala pompuan melayu terakhir gituew..yang lain lain tu semua nye Chinese..da peringkat muda mudi (anak dara) sampai le ke peringkat veteran..(belum sampai peringkat nenenk2 eh)..aku ni dalam peringkat yang maner eh..hmm pertengahan le kan..hehehhee...

dengan niat yang menimba ilmu & grooming ape yang patut utk en suami tersayang..aku gagahkan le semangat ku ini..wat selamber je la menyapa 2 orang cik adik manis..memang peramah & kitorang pun kawan le..(kat bawah ade cite bergambar)

so workshop pun bermula la..sesi pengenalan diri macam biasa la..harus ada la eh..selesai semua..kelas pun bermula...workshop ni di handle oleh Fashion Stylist: Chabom Chan (dia ni terkenal, dalam majalah ke TV ke..ade la dia,cite pasal fashion nih..)(aku pun tak tau..tapi bila diperkenalkan..baru la tahu)..perghhh memang stylish la..cara penyampaian dia..cara dia entertain kitorang..teruja aku bebs..

ok..kitorang didedahkan dengan aspek pemilihan warna, corak/pandangan, material, accesories & yang best pasal jenis bentuk badan kite..

meh aku share skit eh:..
pemilihan warna:..
putih adalah warna asas..bukan itam ok..kenapa?!sebab stripe yang ade kat Zebra tu itambukannya putih..hehehe..kelakar je reasonnye..
warna kombinasi..warna biru di kombinasikan dengan warna oren..warna kuning dengan warna merah..its look stringking kan..hmm itu la di namakan warna kombinasi..
warna anak beranak(aku lupe la in english name nye..sori eh)..
warna merah & pink, yellow mellow (seangkatannya la), orange tangerine..kan warna nya seakan akan..
sebenarnya pemilihan warna nih perlu mengikut tona warna kulit..takkan kalo da gelap tu nak warna terang2 kan..tapi dalam dumia fesyen ni, unlimited..sape yang nak pakai>tak kira warna berani mati ke>boleh je nak pakai>yang penting seswai ngan majlis yer dek non..hehehehe

share lak pasal corak & material:..
corak berasaskan printed method..macam stripe zebra tu..leopard ke..harimau ke..
material lak berpandukan pada jenis nye..daripada kayu ke, plastik ker, tali ker..
mestila kene mathing kan..biasenye baju yang bercorak printed tu sesuai la dengan kasut/ aksesori daripada kayu atau tali eh..nampak country gituew...hhhehehe..

share lak pasal bentuk badan..
ada 5 iaitu:
the hour glass
ukuran dada & punggung sama..

the pear shape
ukuran dada kecil daripada punggung..

the Apple Shape
ukuran dada..pinggang..& punggung..sama je..

the ruler
ukuran pinggang & punggung sama

the carrot
ukuran dada lebih besar daripada punggung..

hmm ada lagi 1 tips dunia fesyen nih..rasanye nnt la aku  wat entry lain pasal tu eh..sebab panjang sangat kalo aku masukkan dalam 1 entry ni..nnt korang jemu lak..

hehehhe..dalam workshop tu ade slot mix & match untuk grooming diri sendiri..selesai je celoteh pasal fesyen tu, kitorang diberi 20minit untuk memilih ape saja jenis pakaian yang sesuai dengan berpandukan ape yang dipelajari tu..hamik le pakaian yang kite nak..pakai & catwalk kat kelas..hehehe..acik malu..
hmm buang sumer malu2 tu..aku pun terjah le kat gerobok baju2 yang lawa2 lagi mahal tu..hmm bile lagi nak melaram kan..hehehhee

setiap sorang diberi beg oren Tangs..masukkan barang yang dipilih tu..
 sebelum mix & match..brief dari Chabom..



sepantas kilat walaupun dalam hati merungut tak cukup masa..taraaa...
*

*

*

da siap..

memandangkan kat situ sumernye seksi seksa..inilah fesyen muslimah yang aku pilih..nak match ngan inner & selendang aku tu..beg & kasut pun Tangs ok..total:..rm1089 not include selendang & inner..(dia soh pilih..tapi tak sempat noks..)

 hmm sesi bercatwalk 1 by 1 pun bermula la..

 hehehe..pas da bercatwalk tu..fashion stylist tu akan komen la..sesuai ke..boleh pakai ker..matching ker..



tibe giliran aku..hehehe..ekceli tak de la bercatwalk ala ala model atas stage tu..just bercatwalk dari tempat duduk ke depan je..hehhehe..
acik gemuruh ni..bile tibe time aku je..tepukan gemuruh weh..katenye aku sorang peserta Malay yang bertudung..ecehh..aku pun ke depan le dengan sedikit catwalk..da pakai lelawa(pasan je)..tak kan nak jalan bese2 je kan...hehehhee..
 sesi mengukur ..kategori apekah aku eh?!!nnt korang teke eh..aku bg adiah...(tunggu entry pasal contest nih tau..)

huhh..selesai susah sesi catwalk tu..
rupenye sesi mix & match ni ader markah yer..diadili oleh Chabom tu sendiri..& pemenang nye...hmm terkejot beruk aku time diumumkan..tak sangka bebs..sape la aku ni kan..sekeh je pun..hehhehee..pemilihan warna & jenis pakaian yang aku match kan tu seswai dengan tema Muslimah aku tu..ecehhhh...


ni yang aku dapat..
ekceli semua peserta dapat, tapi yang baucer tu tak de la eh..Reeskin shower gel, Reeskin Treatment Face, Baucher Tangs RM100, Treatment Medicface RM850 dari Mayfair & Baucer Mayfair RM100..hehehhe..alhamdulillah..rezeki..kemenangan yang tak disangka2..terkejut sangat..

ok..da da..ni posing ngan member2 baru masa di workshop tu..
me & Chabom..dia ni la speaker time tu..fashion Stylist..

 sebelah aku ni Wendy..beauty consultant Mayfair..
 ni la 4 orang malay yang aku katekan tu..adik2 sumenye nih..sebelah aku asha, mel, & fathiah..

workshop yang berlangsung selama 2jam sahaja di isi dengan penuh info,tips & pandangan dari fashion stylist serta peserta memang membantu untuk meningkatkan/membaiki tatasusila dalam berfesyen nih..

nnt kan 1 lagi tips yang aku akan kongsikan dengan korang yer..& entry contest untuk teka jenis body shape aku..hehehehe..

huh..menyesal sungguh tak bawa kamera canggeh ku itu..hmm hasilnya,gambar memang kurang memuaskan hati aku..huhuuuuuuu...

2 comments:

Mak Izz said...

wah bestnyeeeeeeeeee!!! tahniah noks. kalo aku ikut ko aritu mesti leh dpt hadiah best2. *br ps marah frzl ni. hehe..

pakaian ko mmg kena noks dgn imej muslimah. suar longgar, baju longgar, tutup aurat okeh. manade sekeh, ko mmg patut menang! kagum siot...

x sbr nk bc entry2 ko pasni. share tips byk2 tau. sukerrrrr!!!

ummirayyan said...

mak izz:..woo tengkiu..hahah...sian parijal..kene marah..hahahhahaha..

ntah bile le nak share tips tu..
basi skit r....hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails