22 April 2011

::Makanan Feberet Kat Sawak Weh::

Assalamualaikum.. Salam Ceria 1 Malaysia..Hai semua..

kali ni entry pasal makan makan selama aku bertugas kat Sarawak aritu..hehehe..boleh kate tiap kali makanan sampai je mesti nak amik gambar..tak dengan kamera canggih tu..kamera hp pun jadi la..tapi bile da kelaparan..terus je aku terjah makanan tu bile sampai..tup tup..lupe nak amik gambar..hehehhe

kat sana..memule sampai..memang da set nak makan laksa serawak..tapi kat kedai tu tak der..so aku oder la Mee Tsunami..sedap gak la..masam2 manis..mee tu dia bungkus dengan telo..ala1 nasi PATAYA tu..tapi ni berkuah..layan gak r..


hmm bekfas esok tu baru la jumpe Laksa sarawak ni..sedap bukan main..bagi sesape yang tak tahu..rasa nye berempah tau..rempah khas untuk bikin ini laksa sarawak ok..so far leh masuk la ngan taste aku..
 jeeng jeng jeng....nasi ayam penyet..utk santapan malam..siyes weh..sedap sangat nasi ayam penyet kg Boyan nih..memang taste aku makan makanan kering2 tak berkuah nih..so..layan le ngan ulam ulaman nye tu..sedap jugak..
 Mee sedap yang dihidangkan oleh pihak otel yang kitorang stay berkurun lama tu..memang sedap...

 nasi ayam RTM..hehhee..kenapa?!!sebab kedai ni dekat je ngan RTM, Pusat Media yang kitorang keje tu..malas nak jalan jejaoh..pun sedap nasi ayam nih..kalo aku sorang2..takder geng nak g lunch..aku layan g kedai makan nih sensorang je la..makan nasi ayam RTM..
 hmm ni pakis goreng ikan masin..sedap weh..cam ala ala kailan le..
 sotong goreng tepung..makan ngan nasi putih
 ikan siakap stim..kuah dia sedap gak..layan r..
 nasi lemak di hotel gak..pihak otel sediakan..
 satey..@ satey ceko..satay ni telah membuatkan aku telah jatuh cinta nak makan satay..setiap kali makan kat kedai makan..mesti nak oder satey..sedap..rempah yang diperap tu terasa sangat..sedap lor..kat sini bekfas time & malam je ade satay eh..
 Nasi Ayam Penyet @ Sate Ceko..tak leh tanding ngan nasi ayam penyet kg boyan..
 agak menyelerakan sebab dihidang dalam pinggan kayu..aku risau selumbar je..tapi tak de pun..pinggan nih licin je..
 satay lagi..last dinner ngan bos..aku request bawak kedai satay..yeayyy...sate @ Pasar Satok
 Mee Kolok Serikin..sedap gak eh..ini pertama & terakhir aku makan mee kolok selama aku di Sarawak ni..mane tidaknye..asyik mengoder Ayam Penyet je..hehehhe...

hmm..kat sana aku lebih suka..rela mengadap nasi ayam penyet @ laksa sarawak je..lain lain..tak le masuk la...yuhuuu...selesai sudah entry cite pasal aku bertugas kat Sarawak ni..

seronok menimba ilmu..dapat pengalaman..ramai kawan baru..

terima kasih semua..

6 comments:

yantz-yeem said...

rugi x kirim belikan mee kolok panas!!!hahahaha camno tu???

Mak Izz said...

tak suka entry ni. buat aku JEALOUS and bertambah LAPAR! ngekkkk..

amiey lee said...

emy start suka makan nasi ayam penyet kat sarawak la...sedapppp sesgtt...

ummirayyan said...

kak yant:..kak,jgn mohon macam2..jao tu..sian lak..kang terliur bby dalam peyut tu kang..

mak izz:..nyum nyummm..erkkk..kenyang da..

amiey lee:..ayam penyet kat ner yang amiey g makan tu?..memang sedap..

Myalycia said...

cedapnya tgk makanan.. ada kat maeps ke tadi.. lahh, kalau x bole kt jumpe2 kan...

ummirayyan said...

alycia:..haah..ade td..biase kalo PM @ TPM datang merasmikan majlis nih..sy ade wat liputan..kalo tak..member sepejabat yang pergi..

huhh...kalo tak,leh le kite berjumpa kan..ni asyik jumpe di alam maya je kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails