22 January 2011

::Updated Terkini My Baby Bujang::

hehhehee..kelakar je tajuk entry hari nih..baby Bujang yang saya maksudkan itu ialah si Ar Rayyan la..kan dia da 2 tahun..nak panggil baby lagi..tak seswai dah so creat la 1 name manje untuk dia..Baby Bujang...seswai kan...

huhuuuuuu...asyik join Contest la..GA la..Lucky Draw la..sampai terlupe nak update entry pasal gambar terkini si Ar Rayyan nih..

16hb Januari aritu..kan besday si bujang aku nih..walaupun aku balik melaka utk jenguk dia yang tinggal sementara dgn nenek & atok nye tu..tak de celebrate ke hape ke hekk..kitorang bz tahap gaban yang menyelamatkan dunia daripada serangan raksasa pada hari tersebut..hehheee..aku ader cite kan kat situ aritu...

terkini mengenai si Baby bujang aku nih:
- ni yang nak citer dulu...dia masih minum SI yang dibekalkan oleh aku...huhhh..genap 2 tahun aku berjaya melepasi tempoh penyusuan itu..yeayyy..berjaya..
- agak gumuks skit sebab dok ngan nenek & atok..asyik makan je..& makan banyak..(mak aku citer le)..aku pun pasan gak..3hari aku ngan dia..memang byk yang dia makan..
- pandai posing posing depan kamera..
- da boleh berkate kate skit r..walaupun aku rasa progress untuk dia bercakap tu lambat..tapi lek r..baru 2 tahun..tapi kalo pot pet bahasa orang asing tu dia laju la..(ini berbeza dengan sepupunya..baru setahun 8bulan da pandai cakap bebs..)aku paham & ada alasan semua itu..iyer la..Sepupunya itu ramai abang & kakak..so secara tak langsung dengar..lihat & ikut le ape yang abg2 & kakak nye sembangkan itu..lama kelamaan..pandai le cakap walaupun umur baru setahun jagung..dibandingkan dengan Baby Bujang aku nih..takder abg or kakak sebagai teman berbicara kan...cewahhh...(maksud aku yang sebaya/lebih dgn umur nya)..
- masih dalam tempoh potty training..da ter'lepas baru bgtau.."ummi..tu...eeee...."sambil tunjuk pee dia tu la..
- da boleh bezakan barang pompuan & barang lelaki..contohnye..kalo dia nampak siper walid nye..dia akan kate.."walid nye..."
- da paham sangat kalo org suruh dia amik itu..amik ini..senang skit keje aku...
- byk lagi la perubahan yang seswai/setanding dgn umur nya itu..
- ..kalo kite tanye..rayyan nak adik tak?!!dia akan geleng pale nye..huhhhh.. ape kah?!!!!
hehehee...

ok la..ni gambar terbaru Si Baby Bujang aku nih..

no la baby bujang ummi ni..sebuk soh amik gambar..tak sempat nak lap mulut tu..
 mase ni ummi sebuk nyanyi lagu besday utk Rayyan...tu yang muncung2 tu..rayyan pun sebuk nyanyi..
 hai..posing posing kontrol encem yer Rayyan..





 da kene ugut..baru nak senyummm...

 hheheee..walaupun entry ni dipublishkan lambat..gambar ni diambil genap Rayyan 2tahun..kat depan umah nenek si Rayyan nih...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails