26 January 2011

::My 3rd Wedding Annyversary::

Alhamdulillah..hari ni genap 3 tahun usia perkahwinan aku & en suami..baru 3 tahun..


banyak yang nak diceritakan..banyak yang nak disampaikan pasal liku liku..onak duri spanjang perkahwinan kitorang nih..

tapi tetibe mood nak menaip pudar lak...memikirkan si bby bujang aku yang ader kat kampung tu..

sebenarnye tadi aku tipun mak aku..(selalu je tipun..sejak ar rayyan dok kat sana)saje tanyer kabar..hmm ar rayyan tido..senang le skit besembang ngan mak aku tu..huuu..sembang punye sembang..tup tup mak aku terbocor rahsia..apekah?!!..kate nye bby bujang aku tu sejak 2 menjak nih asyik menangis..merengek....da ketara sangat..buat itu tak kene..buat ini tak kene..kene memujuk je la sebab nak diam kan dia..bawa jalan g taman la..g pantai la..mengeteh la..b4 ni dia tak de la macam tu..rindu ummi walidnye la tu kan..

lagipun setahu aku la..mak aku nih kalo boleh taknak le aku risau risau kan ar rayyan time sepanjang ar rayyan tinggal dengan nye..api agaknye hari ni dia pun tak tau nak buat ape gaknye kan..da tu aku pun slalu tanye ar rayyan ok tak..nangis tak..jawapannye ok jer..(aku percaya)..tapi hari nih, mak aku citer la pasal ar rayyan tu..
huhhhh..nak berderai gak le airmate aku bile tahu bby bujang aku tu meragam & dalam mind aku fikir yang sure..ar rayyan tu rindu kan ummi walid nyer..hmm nak dikirekan..takder la lame pun aku tak balik tengok dia..cume minggu lepas (weekend) aku & en suami tak balik sebab aku outstation & en suami keje..& kitorang plan untuk balik melaka isnin ni..(untuk celebrate besday ar rayyan) memandangkan weekend kali ni lagi aku outstation..(rombongan cik kiah)..


mungkin ar rayyan da set mind nye yang ummi walidnye akan balik tengok dia tiap tiap minggu...tup tup last week tak der pun ummi walid nyer..alahai ar rayyan sayang...ummi walid bukan taknak balik..cume tak berkesempatan jer..hmmm ummi walid pun terlalu rindukan ar rayyan..setiap malam mesti tengok video gelagat ar rayyan yang ummi rakam tu..pastu baru boleh tido..kalo ar rayyan terasa..maaf  kan ummi walid ye sayang..bukan kami sengaja..ada alasan nye yer sayang..senin nih ummi walid & cuti panjang..kite jumpe yer..tak sabar nak ngomol2 ar rayyan..chium chium ar rayyan tau..rayyan sabar yer..


lepas je besembang ngan mak aku tu..aku terus tipon en suami..citer pasal hal..& aku decided nak balik melaka petang nih gak..huhhh bile dipikir pikirkan..bermakne aku kene balik KL khamis(esok)sebab jumaat aku outstation..hadoiai...camne nih?!!!memang tak leh balik la...hmmm..tarik nafas dalam2..lepas...sambil airmate da tak terbendung bendung lagi nih..sedih la rindu kat ar rayyan..



Sekali lagi..walaupun selalu rasenye aku berfikir..kene cari gak orang/pengasuh baru untuk bby bujang aku tu..tapi saper?!!hmm ni yang buat aku tak senang duduk..nak tunggu bby bujang aku nih pandai cakap & paham yang dia kene stay kat umah pengasuh baru boleh aku bawa balik dia..ntah bile la..rayyan..cepat cepat le pandai ye sayang..kite leh duk same sayang..kite bertiga..ummi walid rayyan..best nye saat tu..

Faris Ar Rayyan..ummi walid sangat sayang kan kamu nak..ini yang terbaik untuk kamu buat masa ini..ar rayyan jangan sedih sedih..jangan fikir yang ummi walid tak sayangkan kamu..sayang..bukan sekadar ungkapan..malah lebih dari itu...huhhh dikala ini ummi memang merindui anak ummi sorang nih..nak peluk2..nak cium2..nak main2 dengan ar rayyan..hmm..terlalu rinduuu..


Faris Ar Rayyan..cepat cepat pandai..agar kite bertiga boleh bersama sentiasa..

::kamu berdua buah hati saya::

saje ku tempekkan gambar2 lame..gambar rayyan kecik tomei..rindu time itu..saje melayan mate..cuci2 mate sambil mengesat air mate...huhhhhh..anak sayang anak ummi...
hmmm..sori la kengkawan..enrty ni sepatut nye entry pasal annyversary kitorang..tapi melayan perasan/fikirkan anak yang sorang lebih dari segala galanya..insyaallah..feel gud nnt aku citer..

1 comment:

Mak Izz said...

alalala.. sian kt ko. mmg tersgt rindu kalo anak xde dpn mata. yg dkt lg dikenang, inikah pulak org jauh. huhu.. sabarla ye tiba masanye nt ko dpt bwk blk rayyan ke sini & dpt jaga dia siang dan malam.

hepi 3rd anniversary my dear. moga rumahtangga makin bahagia n ceria! lain betul muka ko dlm gmbr kawen tu. *seri pengantin la katakan.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails