19 June 2012

Projek Seharian - Ahad di Atas Kayangan!

Hai Semua ;-)

hehehe..Akhirnya..ini adalah Ahad yang pertama untuk kami sekeluarga di atas kayangan tu..(alamak, entry pasal atas kayangan lom buat lagi la...hadeeehhh, banyk betol hutang entry ni..)en suami tak jadi kerja..oleh itu dapat le kami berjimba2..

encik suami ajak keluar jalan2..aku kate takmo ler, dok umah makan2 lagi best!..hehehe..kalo kuar kang dah tentu buang duit..hehehhe..

hmmm penuh meje kan!...jom zooommmm ape yang ada tu?!!
awal pagi aku siapkan cikidossss..(jemput2 udang)..& serawa doiyan..untuk bekfast kami sekeluarga..

 ritu balik Melaka, aku rembat 2 biji doiyan kampung kat uma mak aku, sebiji ratah camtu jer..sebiji lagi wat serawa durian..peerrgghhh..makan ngan roti, ingat nak makan ngan pulut, tapi malas nak bawak keluar pengukus..so, roti pun roti ler...
 taktau nak shoot angle mane supaya nampak cantekkk..mati idea la..kire boleh la ni kan..
 cekidossss..jemput2 udang..aku buat 2 versi..1 untuk si Rayyan..1 lagi untuk mak pak nye..pedas skit..hehehehe..
pastu terus ke dapur, buat meehun kari permintaan en suami ni..da lama nak makan, tapi tak rajin nak buat..ahad ritu rajin sangat, tu yang penuh 1 meja..hehehe.. cukup juga dipanjang kan pada cikgu taska Rayyan..sedap katenye..kelakar kalo baca msg dari cikgu Rayyan tu..
da petang gituew, plan nak balik Melaka..tapi kalo balik pun kejap jer, so kitorang decided balik nexweekend je..lama skit dok kampung..lagipun ayahanda ku sudah sihat..so, layan tekak dengan lamb chop!..ikut resepi yang en suami google kan..lagi sedap kalo diperap semalam..nextime-sila bersabar yer en suami.. ;-)..

tengok!..angin memasak aku datang menderu2..en suami oder ape saja..terus pergi masak..da kenyang layan perot..kite men laga perot lak!..opssss...hehehhhee..

tak rugi memasak sendiri..suami & anak makan air tangan orang tersayang..dapat juga dipanjangkan kepada cikgu Rayyan..

saje je amik gambar buruk macam tu..takmo bagi korang terliurrrr...slurrrrpppp..hehehhe..sebenarnye pemalas lipas kipas nak keluarkan kamera besau tu..sila kutuk sipat malas lipas tu occay!..sebagai pembakar semangat untuk lebih rajin..

itu la projek seharian kami..masak & makan2...
da daaaa..tQ sudi baca yer..

klik jangan tak klik..u klik i, i klik u back!!..

12 comments:

syawalsimpsons said...

rajin benor ni...baguih ni pandai masak..kalo sue ni mmg lambat sikit ni...kena cari resepi bagai, terkial-kial bagai...kikikikiki..lapar lak..tak mo hantar kat putrajaya kaa..

amiey lee said...

mak aihhh rajinnyeee... kita gak yang tak rajin2 lagi nih...

ummirayyan said...

syawalsimpson:..saya suke masak..ni angin masak datang menderu, tu yang banyak!..wahhh dok Putrajaya ker..hmm bertambah lagi la rakan di alam maya yang seangkatan..tapi sy keje kat Putrajaya je, tak dok sana pun..
boleh je..nnt kite gathering ke kan!..
gathering kat pasar tani p2..heheheh..

ummirayyan said...

Amiey:..hehehe..awak semua en suami siapkan..ok le tu..

watyz said...

amboi... masak x hingat.tq jemput tp dh balik melaka...

CheNamNam said...

owhh lamb chop tuh nampak sedap sangattt..itu ko ambik gambor buruk tuhh kalo gambor cantik ader jugak yang jilat screnn neh kang...huhuuu

mamiraysha said...

Wah.. rajin melampau-lampau ni! tengok masakan2 ni.. rasa rendah diri pulak. Tetiba kesian pulak kat en asben sebab dapat bini tak pandai masak cam saya ni. Dah la tak pandai, pemalas plak tu..hihi.. Suatu hari nanti nak gak terer masak cam ni. Pastu joint master chef ke-7 kot kalau ada..hahaha..

Solehah Shamsuddin said...

wah sedap tu.wt steak lg tu.kongsi la resipi kak

ummirayyan said...

watyz:..rugi cik aty balik awal tau..kalo tak dapat le merasa skit..hehehe..

Rose Khadijah said...

hakak CNN:..hehahhaaa..sehingga menjelat skrin ko!..lawak rr..

Rose Khadijah said...

mamiraysha:..elehhh poyo je tak pandai masak..
ntah ade ke tak musim ke7 tu..adehhhh..

Rose Khadijah said...

solehah:..nanti la dek..free2 sok, resepi khas untukmu..;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails