11 January 2012

Kilang Mutiara..Kedai Mutiara..Rumah Mutiara..

Hai semua..:-)

tajuk kat atas tu sebenarnye same jer..Pearl House..salah satu tempat wajib setiap trip ke Beijing ni kene pergi..yerrr wajib...

dengar je nak ke situ aku suke skali..sebab 1 jer...aku nak tahu secara detail macam mane nak comparekan mutiara asli & palsu tu..nak membeli?!!!memang tidak le..bukan cakap besar & bongkak..sememang nye koleksi mutiara kat dalam laci lemari ku memang tak cukup lengan..banyak sangat..& yang penting, zaman nak melaram laram itu bukan zaman skang ni..da puas pakai dedolu..cume patern yang terkini takder dalam koleksi aku tu la..

ok ok...jom sambung bace cerita pengalaman ni eh..tengok gambar pun takper..

macam biasa..kalo ke rumah sutera, mesti ader sessi penerangan..pastu sessi jual beli..hmm same le dengan yang ini..di Pearl house ni..da paham sangat..jom skrol lagi....
 memandangkan aku nak tahu cara nak comparekan yang asli & yang palsu tu, aku dengarlah penerangan dari si amoi ni ha..yang ni tak pasih berbahasa melayu..so dia speeking le..kusyuk kitorang dengar..siap ader kuiz lagi...ader bape mutiara dalam 1 tiram tu.?!!!!...

 haaa..aku jawab 1 jer..dia kate banyak..aku jawab 15 16 biji..rupenye...haaaaa..dekat 32biji tau..tak percaya je kan..tapi ini yang benar yer..tengok gambar sebagai bukti..(keee korang da tahu?!!)...
 hmm da dengar penerangan yang memuaskan hati aku tu..ape lagi...kitorang di bawa ke showroom la pulak..kalo berkenan..beli ajer la..hooo..tidak bagi aku..memang da set mind tak mo membeli aksesori aksesori yang aku tak pakai sangat tu..cukup la yang ader kat umah tu..
 tengok je ok..belek belek..terkejut gak,sebab ade 1 ni same design nye ngan aku punyer..tapi aku punyer gelang tangan..yang aku pegang tu rantai...haaaa...ok la..biar la kat depa depa tu dok memilih...kitorang laki bini wat aktiviti sendiri...penat posing....kitorang keluar &&&&&&&.....
  menikmati ini.....keledek rebus... & buah berangan..makan panas panas..fuhhhh...sedap weh..makan time sejuk gedik tu..memang layan ler...
buah berangan ni tak sama ngan kat Malaysia..ni isi nye penuh padat & manissss...puas la makan..samapi nak tapau balik Malaysia tau..hehehhe...


TIP:..nak tahu mutiara palsu ke asli?!!!..gesekkan mutiara tu sesama sendiri..gesek sampai keluar debu..pastu gilap balik,sampai bersih..tgk, ader tak cacat cela..kalo tak, maknenye itu adala mutiara yang..........ASLI...

haaa tak sabar betol nak ke destinasi seterusnya..memang idaman hati..nak tahu aper?!!!..kat entry pas ni pasti tahu...
eii..klik la iklan kat side bar tu eh..u klik i... i klik u...

3 comments:

watyz said...

x bli kan utk aku ke??? kalo tau kirim ni pon ok... hehehe

ummirayyan said...

watyz:..utk aku pun aku tak beli..oleh itu aku malas nak carikan utk orang lain..hehehe..aku tak amik oder le ritu sbb tak tau ape yang ader kat sana..hahahaa...

~~AzaLea~~ said...

kak, terima kasih yer souvenir.. ^__^

Terima kasih daun keladi,
Pegi lagi bg lah lagi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails