28 September 2011

Kesah Baju Raya 2011

Assalamualaikum..Salam Sejahtera..Salam Bahagia..Salam Ceria..Hai Semua..

ini kesah kenapa hati ku terbakar setelah menerai baju2 yang ditempah kat makcik teiler tu..

8pasang untuk dijahit baju kurung..dengan 2 orang makcik teiler...(ni ade 5jer:.. 1 aku bencik sangat nak menengoknye..jadi..aku tinggalkan kat melaka..sape nak,hamik le!..2 lagi aku tak hingat kat mane aku letak..tak jumpe da..)..banyakkan!!..bukan sengaja nak jadikan baju raya tau..kain kain yang di beli dari awal tahun - beli bile terbekenan di hati- ditambah pula dengan pemberian dari umi aku..sengaja tak anto teiler sebab aku ni jarang berbaju kurung untuk ke opis....hmm terus jadi baju raya le..
pelik..kenapa tak ikut contoh baju yang aku da bagi tu..2 2 makcik teiler camtu..jahit baju aku tak ikut ukuran baju contoh..baju contoh tu sedap dipakai & selesa le..ngam ngam ngan body aku yang solid molid ni.. ini tak, semua baju aku tu besar dari ukuran sebenar apetah lagi ukuran badan aku..besar & tak selesa bebs..itu yang penat sangat benak fikiran aku nak memikirkan nye..

huhhh..memang terbakar le hati aku time menerai baju2 tu..mujur ader en suami yang menenangkan & mencari solution nye..

memule cam ni, elok je aku try yang helaikan pertama tu, aku rasa tak sedap..besau..try lagi yang ke 2..pun sama..pastu yang ke3..memang tak sedap pakai..besau..aku tak puas hati..aku amik baju contoh tu & ukur..yerrrr..memang besau...semua nye macam tu tau...memang tak ikut ukuran baju contoh!!..ape lagi..terus le tipon makcik tu..tak berjawab..ye la kot, time tu mungkin dia bz dengan persiapan ketupat rendang gak nye..aku sms je la..tup tup dia balas..katenye, dia ikut ukuran tu..hmmm makin terbakau le aku..aku kate aku nak anta alter lepas raya  nih & tunjukkan beze ukuran baju contoh dengan baju yang dia da jahit tu..dia kate hokei, & boleh anta anytime lepas raya..

walaupun lege, tapi aku rasa tak syok le nak pakai baju yang serabai gelebas gelobos tu di pagi raya..ikutkan hati nak je g membeli belah baju pagi raya..setelah fikiran tenang..jiwa tak meracau dok memikir je..aku redha utk pakai..(sejukkan hati-lepas raya anta alter ok)..


hmm sudahnye, memang aku pakai le semua baju baju tu..kalo tak, nak pakai ape kan..sabo je la..walaupun gelebas gelobos..tapi bajet menten cun mesti ade untuk tambahkan tahap kekonfidenan diri tu yer..moge takder yang terperasan le..heheheheh...

tinggal lagi sehari nak abis Syawal..yeayyyy...pas ni buleh anta alter...

adusss...cite raya aku ni tak sudah lagi..intro panjang nau!!..

da daaaaa.....

6 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ros..klu trbesar tu blh betulkn balik.Agaknya tailor tu takut nanti Ros trover mkn masa raya, leh cover ngan baju gedebos bsr..hihi.Jgn mare..
K.atie pon klu tempah baju mmg kasi contoh baju yg sedap dipakai...buat masa skrg ok la tailor tu jahit sbb dh brtahun2 tempah ngan akak tu je..Pernah htr tpt lain dulu..Ya ALLAH,baju kurungnya xsedap langsung nk pakai.hadoiii...

watyz said...

o.. ni la kisah nye yer?? tp aku tgk bj ko ok je masa reunion tu. ko htr kat mana weh??

Mak Izz said...

sadisss cerita ko. kalo org kecil molek ginilah bj terbesar. kalo besar agam comel gebu (nak jgk) terbesar kira logikla jgk tp still x puas hati beb. dhle kita besar, apesal buat lg besar??? (bajet aku mkn byk time rayala tuh. tp mmg betul pon) ^__^

kpd makcik2 tailor di luar sana, sy menasihatkan silala ikut bj contoh customer betul2 ye. jgn pepandai besarkan dgn mbajet kami mkn byk di hari raya sbb x sume org mcm tu. kan dh x pepasal kena berhempas-pulas alter bj tu ps raya nt. sendiri buat, sendiri tanggung!

ummirayyan said...

kak atie:..hai kak..
hehehe..agak nye la tu..tapi saya ni tak besau besau gak walaupun da makan manayk kak!,,

pelik gak ni, memang tetiap tahun anta kat teiler yang sama..

ummirayyan said...

watyz:..haah..ini le kesah nyer..
mase tu kan ko tak pakai cermin mata..tu yang tak nampak besau tu..hehehee...

ummirayyan said...

mak izz:..yer kan...nasib si tukang teiler le..sape soh lege, tak ikut contoh kan..hamik ko..kene alter la semua baju aku tu..

haruskah cari teiler lain?!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails