08 October 2010

::Aku Suke!!!::

yeayyy....tajuk pun aku suke kan...so...aku suke laa....la la la...
hehehee..cube korang suke..nape aku suke sangat ni
...camni..bukan nye aku menang contest ke..dapat adiah dari en suami ke..gud news ke..smua nye tu tak betol hokeys...heheheee..
gimik je lebey...sebenarnye..entry ni aku nak wat last week..nak ikut kan lepas aku balik dari outstesen la..Awal bulan ariitu aku telah ditugaskan untuk membuat liputan Foto Kat UUM Sintok Kedah..seminggu gak r..ape lagi..peluang nak tambah pengalaman la..aku pun pergi la..memandangkan aku kene pergi ke Sintok tu sensorang & bawa kete sendiri..rayyan debot tu harus la aku bawa..da bawa rayyan..kene la bawa mak aku..kalo tak sure aku tak wat keje nye..dok melayan debot tu je la keje nye..so kitorang bertiga la travel ke Sintok tu...
oookey..asalnye nye aku nak citer pasal aku suke sangat ni kan..heheee..aku suke sangat sebab..hmmm sebenarnye mase aku outstesen tu..aku tak der la suke mane pun..da la kene drive sendiri..naik kete sendiri..pastu yang aku tak suke nye dok hotel yang takder peti ais..mahal gak hotel tu..frust betol that time..tapi nak wat camne..itu je yang tinggal..so aku pun plan la jadual mengepam aku..ye la tak nak terbuang lak...ia kene la tele ngan time minum si rayyan tu..hmm..tak leh nak skip la cam tu..huhuhuuu..tak pe la..aku redha..untuk yang terbaik untuk anak aku..sebelah hotel aku tu ade kedai 24jam..Ustation kalo tak silap..aku pun terpikir nak tumpang peti ais kat situ..pagi tu..biase ne aku pakan dapat lebih hasil nye..so kene la simpan..lagipun nak bekukan cooler pack lagi..dengan selamber..aku g kat kaunter tu..terus aku cakap..dik..akak nak tumpang peti ais ye..nak simpan susu anak akak nih(sambil tunjuk la)..budak cashier tu tercangak2..nape kene simpan susu tu dalam peti ais kak?!!so aku pun explain la kat dia...bla..bla..bla...paham kot budak tu...siap offer lagi..akak nak simpan kat frozen ke kat chill..kalo kat frozen..kat belakang(sambil tunjuk peti ais aiskrim)..kalo yang chill yang tu la..(sambil tunjuk peti ais can beverage tu la)..so lege la aku...aku suke...aku decided nak simpan susu rayyan kat frozen..thanks yer dik...hehehee...mode happy sepanjang hari..yuuhuuu..mane tak nye..kalo tak der peti ias tu la..camne nak beku kan cooler pack..kalo takder cooler pack tu nampaknye kene la aku mengepam mengepam mengepam time keje tu...ooo...no no no..tak boleh wooo..aku sanngat efision time keje ye...heheheee..tak der mase beb nak mengepam tengah2 padang panas tu...walaupun aku tahu..melengah2 kan time pam ada SALAH..(bagi aku ye..)tp terpakse eh..mujur la ader peti ais Ustation tu kan..alhamdulillah..Allah Taala mudahkan urusankan sepanjang outstation...
hehehheee..itu la pasal nye aku suke sangat...la laaa laaa..


ni stok ebm rayyan kat Ustation tu..kelakar je..tiap kali masuk kedai ni..cashier nye bertukar orang..tukar shift kan..so kene la aku explain balik...
ops..lupe lak nak citer..2hari ok kat otel yang takder peti ais..kitorang check in lak kat hotel yang ader peti ais..tumpang gak..peti ais nih diorang wat jual air..huhuhhh...selamber je kan..bile aku explain kat receptionist tu..dia terus kate..ok kak..boleh..tapi tampal no bilik nih kat beg tu ye..yeayyaa...aku suke...

ps:..tengkiu kat adik yang keje kat UStation tu..ngan receptionist kat hotel tu..
sanggup ape saje untuk si kecilku tu..
moral of the story:..ape ape pun boleh..yang penting ade kemahuan dan semangat..


1 comment:

Adha dan Farizal said...

dan muka tebal beb. nk bf anak kena buang sifat malu jauh2 wlupun tumpang peti ais org. hehehe.. keep up d gud work! syabas!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails