17 November 2010

::Rayyan Sangat Suka::

hmmm..sejak kebelakangan nih aku memang selalu pikir pasal rayyan..pasal dia kureng makan..ape yang dia makan dia hanya isap abis madu sepah dibuang pastu buang..risau gak aku..lagi lagi skang nih produktivi susu ku semakin merudum..ye la faktor usia kan..makin membesar anak kite makin berkurang la susu ibunya..ye la..allah taala tu adalah sebaik baik pencipta..masa anak kite kecil/baby..anak kite memerlukan susu yang banyak untuk membesar..jadi..Dia banyakkan la susu kite tu..ni da makin membesar..kurang la susu kite tu..sebab anak kite tu da kenyang..makan macam2...

kes si rayyan nih lain skit..dia masih nak menyusu dengan banyak nye macam baby 7-8 bulan..4oz setiap 3 jam..banyakkan..skang nih aku susah nak dapat sebanyak itu..stok pun da makin berkurang..memang tak wat stok la skang nih..itu yang makin aku risau..

risau punye la risau..hari hari aku tanye kat cekgu dia..rayyan makan x?..banyak tak?..makan ape?..dia poo poo tak?..itu soklan rutin utk cekgu dia tu..seb baik cekgu dia ok je..dalam hati tak tau la..  dan jawapannye tak mengecewakan aku..rayyan makan..makan banyak..pagi makan biskut/kueh..tengahari makan nasi & sup..petang makan nasi/mee/roti..poo poo..selang sehari..lege la..

tup tup..sampai je rumah..rayyan seolah kelaparan yang amat..so aku pun bagi la ape yang aku beli utk aku mengeteh tu..laksa ke..pedas tak bg r..  goreng pisang ke..roti ke..aku tengok makan nye bukan main lagi..last last..bersepah kat lantai dibuang nye..takot tercekek kah?..eii risau beb..

hmm..hari2 aku bercerita kat kawan2..sampaikan aku berchitchat ngan pakar LC..kak yati..dia kate aku kene kreatif dalam penyediaan makanan utk si rayyan nih..so aku pun wat la..
roti + jem srawbery..aku potong jadi kan kiub2 kecik..
 skang  ni time makan je dia mesti nak makan kat berandar umah..sambil tengok meow..bird..bendera yang berkibar2 tu..chanteks ooo view dari atas.. kadang tu siap offer kat meow ke bird tu makanan yang dia pegang tu..nak nak..kate nye..
 nyam...aku tanye..shedap ke rayyan..dapppp(sedap..)
 suke dia..habis lak tu..tak der buang2..lege la aku skang nih..
camni rajin la ummi nak creat menu ut rayyan..ape saja anakku..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails