25 September 2010

::B4 Aidilfitri 2010::

Assalamualaikum…

Salam Aidilfitri semua..
Yuhuuuuu..lame betol tak update blog..(ayat bise da kan..)heehhehee
Busy la saya skang nih…(pun ayat biase gak kan..)..cuti raya tak lama pun..raya ke4 da stat keje..raya ke5 ke Sabah untuk Liputan Foto Sambutan Hari Malaysia tu kan..
Hampir seminggu saya di sana..beraya di sana (kah??)..
Tak nak cite pasal di Sabah la..

Meh sini saya cite ceritera hari raya keluarga saya kali ini..best tau…(huhuhuuu..biase biase aje la..)

Lagi dua hari nak syawal..saya & en suami telah bersiap sedia untuk pulang ke kampong..takde pape pun..just terus balik kampong/Melaka je la..rayyan?!!!ooo..dia da saya post kan 2 minggu sebelum raya lagi..tinggal ngan atok & nenek nya di Melaka..al maklum la..saya & en suami terpaksa bekerja keras menunaikan tuntutan kerja..kerja sana sini hingga lewat malam..membuat liputan foto majlis berbuka puasa..berbuka itu & ini..huhuuuu…itu la sebab nya rayyan di kampong ye..

Okla..sampai je di Melaka..Rayyan menyambut kami dengan hati yang gumbira..seronok..untuk hari itu,,kami tidak berbuka puasa di Melaka..sebaliknya berbuka di rumah kakak ipar saya..(kakak en suami)..di Tampin..nak juga la berbuka puasa bersama ipar duai kan..di sana..rayyan ke salon..gunting rambut nya..ala ala Beckham gituew..(gambar dalam hp tak uplode lagi)..ceritta gunting rambut??..maacam2 hal..nangis la..rimas la..nak main la..akhirnya gunting rambut dalam ..dakapan en suami..berjaya..
kami tidur semalaman dan tengahari pulang ke Melaka semula..maklumle..dekat je Melaka tampin tu..

Ok..so kire nya esok nye hari raya la nih..kami sekeluarga sibuk membuat persiapan hari raya..buat rendang..ketupat..kuah lontong..macam2 la..(layan gambar)..

rajin en suami..

mengecat pulak..

geng ketupat palas...

ayahchik..tokei rebus ketupat & buat bara api..kontrak every year..

wazif + darwisy..notty boboys..

leaders/teachers..achil dilla ajar gegulz ni wat ketupat palas ye..

rendang mokdeqs..

kupas kelapa pun smart ye atok..

tak puase yer rayyan..

macam bapa kepada 5 orang anak..boleh boleh boleh..

Sayang nya..ketupat..rendang..macam2 tu..saya terlupe nak amik gambar..kepenatan mungkin..huhhhh…yang pasti semua sedap…

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails