12 August 2010

::Gudbye Pentex 1.4L::

yuhuuu...hmmm..semalam ader kesah tak best..
tau tak..piok nasi letrik aku rosak?!!!
mase tgh adegan masak memasak kat dapo tu aku pasan la ade bau yang tak disenangi menusuk kalbu  hidung aku nih..aku tak sedap hati aku bagitau la en suami yang ade bau hangit macam ade plug terbakar kat dapo nih..meh la tgk kan..aku bab bab terbakar terbakar ni takot skit..kot kot termeletop kang..abis aku..hehehee..disebab kan penyakit M en suami ku singgah jap kat dia..so dia pun kate la..ala..tak der pa per tu..jiran sebelah kot..aku wat derk je la..tp still rase tak sedap hati..aku tgk kat extension wire tu..ok je..aku ignore je la..da kol 645ptg..konon konon nak kacau la nasi..perh...terkejut aku..nasi tak masak masak pun..sah la..piok nasi nih yang mendatangkan bau  hangit td..bukan nasi hangit ye..bau plug tu yang hangit..cepat cepat la aku bagitau en suami..hmmm tak berbuke nasi la kite malam nih..hehheee..aku gune kan akal yang Allah Taala bagi untuk basak terus atas api..ape lagi..kejap kejap tgk..da masak ke..belum ke..takot hangit lak nasi tu..akhirnya aku berjaya masak nasi gune atas api tanpa hanigit pun...yeayyyy...
mase tgh berbuka tu..en suami tanye..
en suami:...ini piok nasi yang baru kan..adiah kawen kan..mane yang lame eh?!!
aku:..yang lame nye da bagi Makwe(nenek aku)..hmm..susah la B tak der piok letrik..mode nak g beli yang baru..weekend kite g beli la eh..
en suami:..ok..amik yang branded terus k..
aku:..aduh ai..money money money...(tetibe ader sesuatu yang terlintas di kotak fikiran ku ini)..eee B kite gune piok nasi yang kite gune kat obersi aritu la..
en suami:..hmm ok ok..gud idea...dalam hati:selamat duit aku..
aku:..ok jap lagi hney kuarkan..

kecik chomel..sure rayyan suke wat main masak masak ...

elok je da bawa keluar..terpikir lak..piok nih untuk 2 orang boleh la..kalo mibuyah datang camner?!!takkan nak masak banyak kali kot..hmmm kene beli gak piok nasi yang besar..

moral of the story:..beli baranan yang branded terus..walaupun mahal..tapi jangka hayat nye panjang..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails