11 December 2009

::My New Pump::

yuhuuuu...yeay..akhirnya dapat gak breastpump yang ku idam idam kan tu..Spectra 3(S3)..setelah menjalankan servey di Sarakids dan Sri Suri..aku berminat untuk membeli dengan Lunatots..ntah la serasi bersama ngan kak su kot..panjang cerita nye..hanya kak su (tuan punye Lunatots),aku & Dia je yang tahu cerita sebenar..tak nak la publish..kang rugi lak kak su....thanks kak su..sudi melayan karenah ros tempoh hari..ini yang aku leh citer..semalam beli kat Lunatots..pakej nye di sini..aku pada mulanye nak amik pakej biase je..hanye S3 ngan Extra Sheild..percuma botol Moms Little Ones dengan harga RM440 je..lepas da pikir pikir..baik aku amik pakej yang RM766 tu..semua ade..beg la..cooler bag la..segala bagai botol la..siap ade diskaun lagi..so harge pakej tu RM610 je..memang berbaloi..berbaloi baloi... la lalaaaa...suke nye aku..

my new set breast pump Spectra 3

pumping corner @ sweet home..
hasilnye..setelah menggunakan S3..


hmm..puas la aku menerangkan kenapa aku perlu beli S3 ni kat en suami nih..diantaranya..
1)  cepat..jimat masa..30 minit je da selesai kedua dua belah breast..kosong sekosongnye B aku....kalo yang lame nye..dekat sejam aku kene tunggu utk selesai kedua dua belah..

2)  bunyi mesen pam nih xder la bising pun..senyap je..orang tak tahu/dengar kalo kite tgh mgepam tau..kalo yang lame nye..sebatu da dengar..kuat sangat bunyi nye tu..

3)  cara mesen nih berfungsi seolah olah seperti hisapan baby..best tu..hehhee..yang lame nye just pam je..xder nak rase seperti di hisap pun..

cehhh...mentang mentang la ader yang baru..yang lame dikutuk dilupekan ye..Da dekat 11 bulan gune pam lame tak der pape yang mengecewakan pun..malah makin bertambah tambah meriah stok susu tau..tak baik je kan..ishh..tak le begitu..hidup ini perlu ade nye pembaharuan kan tak gitu en suami..bertukar yang lame kepada baru..bertukar yang biase kepada yang luar biase..mesti advanced kan..

kepada yang lama..aku tak de la membuang nye..yang lame nih aku gune lagi..akan ku bawa juga kemana saja sebab..mesen yang lama nih boleh menggunakan bateri..so leh pam di mane2 pun..easy to use..

ini la pam yang lama..Care Brand..en suami beli kan..singgle pump..walaupun murah..(RM159.90) ia sangat berguna utk aku..


walau ape pun..happy pumping..semoga misi aku utk memberi hak (susu ibu) kepada anak ku itu sehingga dia berumur 2tahun dan selagi ade susuku itu tercapai..skang da nak melepasi 2nd stage..6bulan kedua..pastu sambung lagi 6 bulan..insyaallah..

''Ya Allah..semoga dengan usahaku ini Kau perbanyakkanlah air susuku..aku ingain menyusukan anakku kerana ku tahu itu adalah haknya..amin..ya rabbal al amin..''


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails