09 December 2009

::Entri Tertunggak::

yuhuuu...boleh kan nak updated date by date dalam entry nih..bukan ape..aku exsaited nak bercerita pengalaman otstesen obersi nih..hehehe...
ok..ok..kire stat dari 12hb yang aku x sempat nak update tu ye..jangan mara....

12 November 2009
Hari ni hari sedih aku..ceh..dalam bz bz pun leh sedih sedih gak ek..mane x tak nye..hari nih besday aku..macam biase la..En Suami da wish tgh2 malam..yang tak best nye..no celebration party..no cake..no present..hmmm sedih kan..hampir setiap tahun time besday aku memang xdapat nak celebrate on the dot..ada je hal nye..last 3 year..aku kat singapore gak..terima award..last 2 year..en suami otstesen lak..n tahun ni..aku kat singapore lagi..cover APEC 2009 nextyear?!!ntah..Jepun kot..shhh..diam diam name da tersenarai kat sana utk cover APEC 2010 kat sana..tu pun kalo bos kasi pegi la..

hari ni da stat bz..PM & all the VVIP da sampi..so kene cover la..ketibaan la..meeting la..Press Confrence la.. tu yang keje sampai ke malam tu..

13 November 2009
Hmm..macam biase..pagi2 da ready utk membusykan diri bekerja keras membanting tulang 4 kerat.Untuk liputan foto di sini memang ketat..kene amik pas..pakai jaket..baru leh g ke tempat kejadian tu..tu pun dibawa oleh pegawai yang bertugas..da sampai tempat kejadian..bukan leh terus amik gambar..kene masuk kandang dulu..pastu baru leh menjalankan tugas..dengan kawasan yang agak terhad..ntah ape ape la angle la yang aku shoot..pastu balik..terus ke IMC (International Media Centre)..edit skit2 gambar..coz ade orang nak wat news..pastu rest kejap..da sudah tu..balik otel..wat ape yang patut..mandi solat..n pam pam pam..tido..

(Shot dari Jumie)..posing kat IMC (International Media Centre..)..semua keje editing gambar or video wat kat sini..

(shot dari Jumie)posing posing B4 wat keje..
(shot dari abg syah RTM)sempat lagi nak pose time keje..ni tgh tunggu VViP datang..tgk..siap jaket la bagai..sarat barat aciks..
shot dari abg rahman NST..test lighting..
(shot dari Jumie)..posing kat banting APEC 2009..
(shot dari Jumie)..test lighting..

psss...tengkiu to all my photographer..hehehe..jumie..abg syah..abg rahman..

14 November 2009
Hari ni keje banyak skit berbandinga ngan semalam..sebab nye banyak keje berderet deret..tak boleh balik ke IMC..stay kat tempat tu..funtion hari tu..Bileteral meeting Bersama President Chile @ Hilton Hotel,Leaders Lunch @ Banquet Hall, Istana,Singapore Evening Dinner @ Esplanade,Bileteral Meeting Bersama PM Kevin Rudd Australia..semua nya disini ..pas cover tu semua..malam kitorang g ke Zam Zam Restoren..makan makan..
Malam..balik hotel..wat ape yang patut..mandi solat..n pam pam pam..tido..
bz..bz..bz..tgh tranfer gambar..nak masuk news paper nih..
pembahagian kerja..saya nak cover yang simple2 je bang..heheheh
psss..tengkiu to jumie..gud job yeh..


15 November 2009
Hari yang seronok..hehehe..sebab semua bebanan tugasan yang dipikul habis hari nih..PM & all the VVIP balik pada hari nih..yahoooo..
tapi keje sebelum 'mereka mereka' ini balik memang banyak..terkejar kejar..aku n jumie..smue nak cepat..
event nye banyak sekali..pastu kene gerak sendiri..da x perlu ke IMC lagi..so kene naik cab le..Leaders Retreat 2,Leaders Declaration,AELM Leaders Lunch,ASEAN US n balik..
Yeayyy..selesai sudah keje keje ku di sini..ape lagi..balik hotel..sesi mempack barang la pulak..esok turn kitorang lak balik Malaysia..

16 November 2009
Yahooo...hari nih leh lepaskan rindu kat en Suami..rayyan?!!!hhmm dia kat kampung lagi..luse baru leh g amik dia..
punye la banyak barang nye..3 beg..besar besar gak la..xsempat nak amik gambar sebab kamera smue da masuk dalam beg..
flight kol 1815..so sampai kol 1730..
sampai je umah kol 830..jalan jem..kire ok la..
en suami da tunggu kat umah..satu demi satu kejutan dia bagi kat aku..
1st..umah kitorang ru da di ubah suai..ceh..cume perubahan nye sofa sofa n set home teater tu da ke sudut lain..bersih n cantik..kemas..
sebelum..

waoww...selepas..(sile la wat tak nampak mende2 yang bersepah tu ye..)

2nd..da siap ade my feveret nasi ayam aku tu..dia beli je..xpela..(gambar tak amik sbb cadangan hiasanya tak bape nak elok..)

3rd..besday present..Tshirt..n jeans Lewi's..
gift from my hubby..
dear en suami..
Thanks B..

opssss...lupe lak..hari ni genap la Si Rayyan Comei aku tu 10 bulan..sori sayang no entry happy month day utk bulan November ni ye..
Yang aku tahu perkembangan nye..melalui telefon la..hari2 tau aku call mak aku..tanye kan si Rayyan nih..
dia ok je..rindu skit kat ummi n walid dia la..pandai angguk2 geleng2..bejalan lom lagi..makan.da boleh makan roti cicah susu..hari2 tiap2 pagi n petang mesti mak aku bawa dia jalan g umah nenek2 angkat rayyan..hehehe..ade nenek angkat ye rayyan..x sabar nak jumpe anak ummi nih..

Dear Rayyan..
Maaf kan ummi tinggalkan Rayyan lelame kat umah nenek..rayyan x kesah kan..
luv u..

hmmm..puas sudah hati ku ini setelah abis semua aktiviti di Singapore tu aku update kan..
heehehe...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails