05 November 2009

::Hantar Rayyan Balik Kampung::


Hmm..memandangkan tarikh outstation ku da semakin dekat..kene la aku anta rayyan kat rumah nenek dia..da memang macam tu..kalo aku outstation je..mesti anta sana..kalo tak pun mesti ku angkut bawa ummi aku tu..ye la kerja macam aku nih memang byk keluar je..tak tentu masa..tapi masa utk mgepam..itu sudah pasti..so aku & en suami decided utk anta rayyan semalam..2hari sebelum aku fly gerak..semua barang barang rayyan da aku siap kan dari malam sebelum tu lagi..takut ade je yang tertinggal..ye la..orang je kecik..tapi barang nye bukan main lagi..baju malam..baju siang..baju nak walk2 ngan maklong g Tesco ,makanan,walker,stroller,toys segala bagai..macam2 la..semua kene prepare..maklum le kat uma ummi aku tu tak da barang barang baby nih..bawak je la..cume stok susu je aku tak packing awal..cair pulak nnt..aku pack masuk dalam ice box mase da betol betol nak gerak..makne nye..semua barang da siap untuk dimasukkan dalam kereta baru la stok susu tu aku packing..

stok susu dalam peti es rumah aku..meriah..

stok susu yang dah di masukkan ke dalam ice box..aku bekalkan 100 packed susu sepanjang aku outstation..tu pun masih ade lagi kat dalam peti es aku tu..meriah rezeki anakku..

ni semua barang barang yang untuk dibawa ke umah nenek..beg baju rayyan,stok susu,beg mainan,beg makanan, tak dilupekan beg pam ummi..

ummi..walker rayyan jangan lupe..

banyak sangat barang sampai tak muat nak letak walker kat boot belakang..so en suami letak kat depan rayyan..
sambil main dengan rayyan aku pesan kat dia..rayyan tak yah rindu rindu kat ummi..tak yah rindu rindu kat walid..biar ummi je yang rindu kat rayyan ek..rayyan dok ngan nenek..happy happy ngan nenek k..nnt ummi balik..hmmm mode sedih la tu..

da penat tolong ummi dia mgemas..tido dalam kete..cute je..

sampai je umah ummi aku..aku terus berlari lari anak ke dapur untuk transfer stok susu tu..risau cair..perasaan. je..aku bekalkan 100 packed untuk rayyan sepanjang aku outstation ni..Insyaallah cukup..

stok susu yang telah dimasukkan dalam peti es umah ummi aku..besar gak peti es nye..

da siap kemas barang barang tu baru la boleh melayan rayyan..mandikan dia..bagi makan..ye la..ummi dia nih nak outstation lame..sure rindu nye nih..pada mule nye nak balik petang tu juga..tapi seronok melayan rayyan..en suami decided balik tengah2 malam..aku ikut aje..memang itu yang aku nak pun..hehheheh

ala rayyan..ummi outstesen tak lame..18 hari je..tak jauh pun..Singapore je..cehhh..nak sedapkan hati yang sering sedih bile teringat kan rayyan kat umah nenek nye..
maklum le..setakat nih tak penah la nak tinggalkan rayyan & en suami lame lame..

salam rindu..
Shayang ummi walid..
Rayyan..





3 comments:

cicie said...

wah otstesen kat singapore tu...bwk souvenir tau...hihihi....emm td adk tpon mii,,,mi kate si rayyan suke tggal ngn nenek die....=D

amiey lee said...

wahh lamanye outstesen..stgh bulan.... rindu rayyan nnti...

Nur Jumie said...

alala... comeinye..dia...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails