16 August 2012

SmartTag vs TnGo

Hai Semua ;-)

Aku lom cuti lagi..Jumaat malam baru gerak balik kampong..amik coti 3 hari tu jer..jadi la..

hmm meh sini nak cite pasal tajuk tu..

SMART tag atau kate panjang nye “Sistem Membayar Automatic Rangkaian Tol,” tu memang aku idamkannyer..bukan ape, memudahkan perjalanan aku pergi balik dari uma ke opis ni..senang..slow kan jer kete tu tettt tettt..terus bukak gate tu, zassss..boleh da jalan..boleh jugak gune time nak bayar parking, naik tren dsb..

nak jadikan cerita, malam tadi aku isi petrol kat stesen ni, ternampak le ada Smart Tag dijual kat stesen tu..aku pun terjah le..duit tengah berkepokkk, tu yang pikir nak sambar je Smart Tag tu..memang barang idaman kan..(ehhh ko ni pehal rose, org lain idamkan rumah besar..kete mewah..designer handbag ke..ko idamkan Smart Tag..ape barang???!!..-lantak r..aku punye suke lerrr..)

Terus aku tanya, baper hengget ni dek?..adik tu cakap RM99 daripada RM120..haaaaa?!!!buntang bijik mato den dengar semilanplohsemilan tu..mahalll nak mampssss..hmm terus tak jadi nak beli..masuk kete & balik la..

musim musim raya ni, wat le jualan lagi murah ehh..kate nak elakkan jem kat tol tu ha..ni da mahal macam tu, memang tak ramai le yang beli..kot orang yang gune Smart Tag tu diorang bukan beli pun, ntah ntah dapat gift time beli kete ker..lucky draw ker..ape dahhhh..

hmm nampaknye kene teruskan gune TnGo je la selagi Smart Tag tu tak turun & turun harganya..
TnGo pun TnGo la eh..tak lah leceh sangat kalo nak bandingkan dengan yang bagi cash tu kan..bratur pun tak le lama / panjang sangat..just Tounch n Go..

ape pun, elok la menabung skit skit utk dapatkan menda alah tu..untuk  kesenangan Acik Rose ni haaa..

ok da daaaa..

klik klik tau..u klik i, i klik u back!..;-)

2 comments:

watyz said...

alahai..sian nye kawan aku ni kan... simpan la duit lebih ckit nanti ble la bli kan..tp mahai la menatang tu...

emarieys said...

ema beli smart tag yg harga RM 99 untuk balik raya..tp ada juga tak pakai..bila ada berlaku kesesakan..so, pakai touch n go juga jawabnya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails