28 June 2010

::Anakku Manjaku Sayangku::

yuhuuu...lame betol tak update citer pasal rayyan debot aku tu eh..mane tak nye.,.tengah nak set up bisnes online..pastu sebuk update blog rasmi..hmm outstation lagi..hmm mane nak update blog gedik2 nih kan..
ok la..hari ni umie update cite pasal rayyan eh..

sekarang..rayyan da setahun lima bulan 12 hari..
rayyan da pandai:
: jalan..lari skit skit r..kalo walid dia kejar..terpontang panting la berlari2 anak gitu..umie risau betol time tu..takut jatoh..
: pegang botol susu sendiri..comei je..masih fully breast milk ye..cume tak direct je..



: dengar..paham ape yang kite suruh tu..hari tu aku kat dapo..soh dia amik botol susu dia kat hall..dia pun pegi la amik..tetibe..nahhh..dia bagi kat aku..wahhh aku pun puji melambung la kat dia..pandai nye anak umie nih..soh amik remote..dia amik..siap acukan kat tv..konon2 nak tekan la tv ape nak tgk tu..
: kalo dia dapat hp..siap la..riuh 1 uma dia pot pet pot pet..bahasa jermen dia la..hua..hehh..oo..ollooo..macam2 gelagat..siap dia acukan hp tu kat kite..konon2 ade orang nak cakap ngan kite la..layan kan aje anak sorang nih kan...seronok tau..skang nih hp kitorang tak leh letak sepah sepah..jahanam ooo..so aku pun beli la hp mainan utk rayyan..dia suke..tapi kejap je..nak yang betol2 nye gak..adoi...


: bab makan..rayyan susah skit..skang nih susah betol nak makan..kalo makan pun 3 4 suap..pastu da taknak da..pelik gak aku..nape dia camtu..yang pasti susu tak putus..cukup time nak susu..
: rayyan nih tak leh renggang ngan puting dia tu..tp sejak kebelakangan nih da tak mau sgt..bagus gak..tak de la gigi nye nyonget..halimah jongang  heheheeee..
: hmm yang kelakar nye..rayyan nih suke menari..pantang dengar lagu..iklan2 ker..mesti nak menari..kalo tgh menyusu pun dapat goyang skit montot tu pun jadi..(nanti aku upload video eh)
: rayyan nih peyanyang..sgt suke kat kucing..miaoww miaow..siap buat jari lagi..kalo da dapat..abis la kucing tu..kene cekek kot..hehheee slama nih aku tak penah la bagi dia pegang kucing tu..sbb kebersihannya diragui..


tgk muncong tu..tgh panggil kucing tu la tu..
: nak solat..tetonggeng tenggeng la..konon rukuk atau sujud la tu..time aku solat..mesti kene ader 1 lagi sejadah spare..kene bentang untuk dia gak..kalo tak abis aku pun dia nak panjat..adoii..

nak solat ke nak main ball ni rayyan?!!
ala ala ustaz gitu...
kejap je kopiah atas kepala tu..
hmm..itu je la perkembangan rayyan debot nih..
da besar da dia nih..

makne nnye da setahun lima bulan 12 hari la rayyan minum susu ibunya hasil dari kerajinan umie nye mengepam mengepam dan mengepam..lagi 18 hari misi aku nak berjaya ke tahap 18bulan mengepam dan akan meneruskan pengepaman sampai ke 24bulan..harap2 berjaya..






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails