12 February 2010

::Seminggu Outstation @ Melaka::

Hai semua..
balik sudah aku dari outstation..
da balik dari outstation banyak la keje  nak kene wat..
upload..edit..print & last..file kan gambar2 tu..banyak funtion sepanjang aku outstation tu..1 hari sampai 7 - 8 funtion..ni seminggu aku kat sana..banyak sangat la gegambar nye tu..aku tak upload pun dalam photobucket tu..just upload ke external HD je..nanti la bile da free free baru la syok upload ek..kalo tak baru upload skit da kene panggil..nak gambar tu la..nak gambar nih la..macam macam gangguan dari anasir luar datang mengganggu kerje kerja mengupload ku nanti..tak suke..

ok la..start citer dengan:
DAY 1:
: Pagi pagi lagi da bangun..siap kan diriku dulu sebelum siap kan rayyan..so kene siap sebelum rayyan bangun..kalo dia da bangun..alamat nye tak jadi bersiap la aku..susah kalo nak bersiap kalo dia da bangun..dia pun sibuk dok menerai/try tudung aku la..baju aku la..ade je keje dia..so baik aku siap awal2..siap je aku..ngam ngam dia bangun..ape lagi sepantas kilat aku menyiapkan dia..
siap je..kitorang pun gerak ke kereta..terima kasih kepada en suami kerana tolong angkut barang barang ye..macam2..segala bagai di bawa nye..beg baju rayyan..beg baju aku..beg kamera..beg pam..walker rayyan..ice box susu..banyakkan..aku just dukung Rayyan je..thanks B.

aku pelik la..gambar beg beg & semua barang2 yang nak di bawa semua da takde dalam kamera aku..mane ntah pegi nye..yang ade cume stok EBM untuk dibawa je..

da siap sedia untuk berlepas..rayyan dok kat car seat..sambil nyanyi2..bubling..siap goyang2 kaki lagi..kelakar je..nasib baik tak mengganggu mommy dia nak drive..pandai..

: Kitorang tidak terus ke Melaka..singgah dulu Putrajaya..uma ateh..sebab mak aku ader kat sana..kene amik dia dulu..kalo tak takder sape kat melaka tu..

: Makan makan dulu..lepak lepak jap..dalam tengahari baru gerak ke Melaka..Rayyan dok ngan nenek nye kat belakang..aku drive...la la laaaa..
: Sampai Melaka dalam kol 2 petang macam tu..tak de aktiviti pun..just melepak..golek golek je la sementara tunggu malam..
: Malam aku da start keje..raptai Perasmian Dataran 1 Malaysia kat Pantai Klebang..dekat sgt ngan uma mak aku tu..macam biase..aku bawa mak aku & Rayyan la..


tengok Rayyan tu..happy dia..dari kiri..fariza + lyn (Jabatan Penerangan Melaka)..rayyan..mak aku..
sedap je Rayyan geget kamera pouch tu..
alamak..dia da perasan la songkok kat kepala dia tu..abis dia bukak..
: Da selesai keje..balik..tido..

DAY 2: Majlis PM & Isteri Bersama Rakyat Negeri Melaka

::Jom Gegau Melaka::
: Hari yang memenatkan..banyak sangat funtion yang dibawah panahan matahari yang terik..fuh..menguji kesabaran betol..
: dari pagi sampai ke malam..keje keje keje..dapat la luangkan masa 2 kali utk sesi mengepam tu..hasilnye..tak sangat memuaskan..sebab tak bape makan la time tu..nasib baik aku aku bawa stok EBM untuk Rayyan..so tak perlu nak susah susah fikir yang Rayyan tak cukup susu..Rayyan minum EBM je waktu siang..malam aku bagi yang fresh nye..

DAY 3: Pameran Gegau Melaka di Dataran MBMB

: Start keje kol 9 pagi..letih semalam pun tak hilang lagi..da kene g keje..tak pe la..aku redha..
Macam semalam gak..dapat 2 kali sesi mengepam..pam kat surau..hasil pun same macam semalam..tak sangat memuaskan..
Hari ni aku balik awal..duty sampai jam 7 malam je..syok dapat balik awal..main ngan rayyan la..

Day 4: Pameran Gegau Melaka di Dataran MBMB

: Walaupun hari ni aku start keje kol 2ptg..awal da kene bangun..buat kan bubur Rayyan..aku tak nak la sentiase menyusahkan mak aku tu..selagi ade daya..ade masa..aku akan wat sendiri..Wat la bubur ayam + carrot.Siap semue nye..aku pun g la keje..dalam perjalanan..aku sempat mengepam ye..takot nanti terkejar kejar dengan job aku tu nanti..
mengepam sambil memandu..anytime anywhere..
hasil mengepam..
hasil yang memberansangkan..


Day 5: Pameran Gegau Melaka di Dataran MBMB

: Hari ni keje mule dari pagi..Bersiap & terus pergi ke Dataran MBMB tu..Rayyan debot tido lagi..
sebelum pergi..aku selesaikan mengepam dulu..takot tak sempat atau tak der masa nak mengepam..memang pun..memang sedih bila di pikir pikirkan..tapi tugasan perlu diselesaikan..redha je la..
: Rupe nye funtion pagi dibatalkan..so aku pun decided pegi cuci kete..lama sudah tak cuci kete..bile da cuci pun masih ada kotoran degil..abg yang cuci kete tu cadangkan supaya kete ku itu dipolish..hmmm terbang la rm90 aku..tapi tak pe..kete ku berkilau2..cantik seperti baru..memang baru pun kan...hehheee..

abg La..tengah kusyuk mempolish..


: Memandangkan shift aku hari tu sampai tengahari je aku pun balik la rumah..memang da cadang nak bawa Rayyan & mak aku g ke tempat keje aku nih..Dataran MBMB..so kitorang pun pegi la..abis semua booth/gerai aku bawa mak aku & Rayyan melawat..seronok..

Rayyan ikut mommy dia g Dataran MBMB..
nenek tengah sibuk pilih pilih hasil kerastangan..
Rayyan suke tengok anak gajah nih..siap pegang pegang lagi..
Rayyan pun sibuk nak pegang helmet ..airbrush helmet..
comel..jalan jalan sambil clap clap & bubling..
rayyan posing dengan nenek..thanks nenek..

DAY 6
: Yeay... hari yang menggembirakan..iaitu hari untuk pulang ke rumah setelah selesai semua kerja kerja untuk Liputan Foto 1 Lawatan PM & Isteri di Negeri Melaka & Liputan Foto Gegau Melaka..

Gambar untuk Liputan ini masih dalam pembaikpulihan..nanti da siap akan ku war war kan..



saje aku tempekkan gambar susu nih..sumber inspirasi..hari hari disepanjang outstation tu ini lah hasilnye..
walau dimane aku berada..aku adalah seorang ibu yang membekalkan makanan sihat untuk anakku Faris Ar Rayyan..
Penat lelah semua hilang bile tengok rayyan di rumah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails